Suzuki S-Cross – crossoverul economic

Da mai departe!

AutoReport.ro a testat în această vară cel mai recent model Suzuki, crossoverul S-Cross. Japonezii sunt o prezență constantă pe piața europeană oferind produse la un preț destul de scăzut.

De la lansarea modelului Jimny (iniţial denumită seria LJ) în 1970, Suzuki şi-a extins gama de vehicule off-road pentru a include modele precum Vitara şi Grand Vitara; compania a câştigat reputaţia de pionier al vehiculelor sport utilitare (SUV) compacte.
În 2006 Suzuki a reunit tehnologiile sale avansate în forma modelului crossover sport SX4 – un vehicul care oferă un şofat relaxat în oraş şi performanţe ridicate pe zapadă sau teren accidentat.
Noul model S-Cross marchează pentru Suzuki intrarea la scară mare în segmentul crossover compact. Designul este unul care se încadrează perfect în tendințele actuale din segmentul crossoverelor compacte. La Suzuki, farurile sunt parcă puțin cam mari, iar partea spate se aseamănă cu cele regăsite pe cel puțin două vehicule concurente.
Modelul de test este echipat cu un motor diesel de 1,6 litri și 120 CP. Avem disponibilă și tracțiunea integrală, dar și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Noul sistem 4WD are patru moduri selectabile individual, Auto, Sport, Snow si Lock.
Spre surprinderea noastră, S-Cross este o mașină foarte sprintenă. Cei 120 CP sunt livrați foarte eficient de motor și cutie. Modelul face acest lucru cu un consum foarte mic pentru o mașină cu tracțiune integrală și din acest segment.
La capitolul stabilitate mașină stă foarte bune. Direcția dă un feedback artificial, dar nu avem în față o mașină sport. Suspensia confortabilă putem spune că este România-proof, deci gropile nu ridică probleme deosebite.
În interior regăsim altceva față de ce eram obișnuiți până acum la Suzuki. Materialele folosite sunt destul de moi, iar finisajele mai mult decât decente. Designul interior mai poate suferi îmbunătățiri, dar, per total, avem un interior care își merită banii.
Plafonul panoramic reprezintă o premieră, constând din două panouri glisante de sticlă (unul în faţa celuilalt). Plafonul se extinde peste scaunele din faţă şi din spate, astfel încât interiorul este mult mai plăcut pentru toţi pasagerii. Când plafonul este închis, panourile de sticlă au o lungime totală de 1.000 mm. Când plafonul este retractat, lungimea deschiderii este de 560 mm.
Mașina beneficiază de toate sistemele active de siguranță importante, 7 airbaguri, dar și sistem de monitorizare al presiunii în pneuri.
S-Cross este destinat atât celor care își doresc o mașină mai mare, dar și celor care își doresc o mașină de familie, pentru cei din urmă, spațiul oferit de portbagajul de 430 de litri se dovedește decisiv.

Suzuki S-Cross 1.6 DDIS Elegance Top 4WD
0-100 km/h: 13 sec
Viteza maximă: 175 km/h
L/l/î:4.300/1.765/1.575
Masă proprie:1.305 kg
Cilindree (cmc): 1598
Putere (CP): 120 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 320 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts