Japonezii de la Suzuki, împreună cu japonezii de la Toyota au creat un SUV interesant și, totodată cel mai mare model din gama primei mărci menționate. În forma Plugin-hybrid, A-Cross a sosit la testele Autoreport.ro.
Am prins cu această mașină unul din puținele weekenduri din iarna aceasta care a avut și zăpadă, prilej pentru a vedea cum se manevrează această mașină și în condiții de aderență mai redusă.
Dacă silueta vi se pare cunoscută, Suzuki Across Plug-in este identică cu Toyota RAV4 Plugin din punct de vedere al platformei. Modelul este obiectul unui acord semnat în 2019 între firmele japoneze și se vinde în Europa cu numele Suzuki pentru a-i ajuta să îndeplinească cerințele de poluare din legislația UE.
Suzuki Across are o lungime de 4.635 de mm (+35 mm comparativ cu RAV4), lățimea măsoară 1.855 de mm, iar înălțimea este de 1.690 de mm (+5 mm). Ampatamentul SUV-ului măsoară 2.690 de mm.
La nivel estetic, Suzuki Across preia în totalitate formele lui RAV4, însă propune mici modificări la nivelul spoilerelor și în dreptul grilei frontale. Cei de la Suzuki vin cu faruri și stopuri restilizate, iar jantele de 19 inch vin cu un design diferit față de cele ale lui RAV4.
La interior, clienții noului Suzuki Across vor descoperi un volan nou, un ecran central de 9 inch compatibil cu AppleCar Play și Android Auto și o mulțime de spații de depozitare. Instrumentarul de bord este unui clasic, cu un ecran digital central pe care sunt afișate toate informațiile importante. În cel mai mare Suzuki pot călători 5 persoane, iar spațiul pentru bagaje este generos.
Pe sub caroserie, japonezii au pregătit un sistem plug-in hybrid cu trei motoare și autonomie electrică de până la 75 de kilometri.
Suzuki Across are ca unitate centrală un motor pe benzină de 2.5 litri capabil să ofere 185 CP și 227 Nm. Acesta va fi asistat de un două motoare electrice. Cel amplasat pe puntea față oferă 180 CP și 270 Nm, iar cel poziționat pe puntea spate dezvoltă 54 CP și 121 Nm. Resursele sunt gestionate foarte bine de o transmisie E-CVT. Modelul testat este foarte sprinten, deoarece puterea totală oferită de ansamblu este de peste 300 CP. În curbe stă destul de bine, chiar și în condiții de aderență mai redusă. Am putut alege între patru moduri de rulare: EV, Auto, HV și Battery Charger.
Suzuki a pregătit o serie de noutăți pentru SUV-ul plug-in hybrid Across. De anul acesta, puterea de încărcare a pachetului de baterii de 18.1 kWh a crescut de la 3.3 kW la 6.6 kW. Astfel, timpul necesar pentru reîncărcarea completă a acumulatorului scade la 2 ore și 45 de minute (de la 5 ore și jumătate). De asemenea, modelul folosește acum LED-uri pentru luminile de ceață și iluminatul ambiental și din portbagaj.
Suzuki Across vine cu o mulțime de sisteme de siguranță. Niponii vor oferi un sistem de frânare automată de urgență capabil să identifice pietonii și bicicliștii, un asistent pentru menținerea benzii de rulare și un sistem pentru identificarea semnelor de circulație, cruise control adaptiv, sistem pentru monitorizarea traficului din spate și cu un sistem pentru monitorizarea unghiului mort.