Dacia lucrează la un nou SUV de bază, care va înlocui crossover-ul Sandero Stepway, profitând de succesul modelului Duster. Modelul încă neidentificat este așteptat să debuteze în 2027, poziționat în centrul segmentului B-SUV preferat al Europei. Programat pentru debutul din 2027, acesta va încerca să profite de succesul Dusterului, sperând să își găsească locul în segmentul B-SUV cel mai economic din Europa.
Această nouă Dacia economică este pregătită să revoluționeze segmentul ultra-competitiv B-SUV, preluând ștafeta de la popularul crossover Sandero Stepway. Succesorul Dacia Sandero Stepway va fi un adevărat SUV, nu doar un hatchback înălțat. Noul model va intra pe segmentul B-SUV în 2027, poziționat sub Dusterul ușor mai mare. Se așteaptă motorizări pe benzină, hibrid ușor și hibrid complet, cu posibilitatea unui EV (vehicul electric).
Dacia Sandero Stepway a fost un succes de vânzări pentru producătorul auto român, reprezentând două treimi din toate vânzările Sandero. Totuși, în ciuda aspectului inspirat de crossover, rămâne un hatchback înălțat care se luptă să concureze direct cu adevăratele SUV-uri subcompacte ale altor mărci. Acest lucru se va schimba cu succesorul său, care va adopta o postură mai autentică de SUV, menținându-și dimensiunea compactă.
A treia generație a Dacia Duster este, de asemenea, clasificată ca un B-SUV, dar faptul că a crescut semnificativ față de modelul original creează spațiu pentru un frate mai mic. Această nișă ar putea fi umplută de un „baby SUV” care nu măsoară mai mult de 4.150 mm (163,4 inci) în lungime, comparativ cu corpul Duster-ului de 4.343 mm (171 inci). Este de remarcat că Dacia a confirmat deja un SUV și mai mare, Bigster, care va apărea în 2025.
Un rival pentru Fiat Grande Panda
SUV-ul „Baby” Dacia din 2027 vine să înlocuiască Sandero Stepway. Noul Fiat Grande Panda a fost introdus în iunie.
Pentru a preveni canibalizarea vânzărilor hatchback-ului său de către Sandero Stepway, Dacia plănuiește să diferențieze și mai mult succesorul. Această mișcare strategică este crucială, mai ales că rivali precum Citroen C3 și Fiat Grande Panda deja integrează estetica crossover-ului în ofertele lor supermini standard.
Cu toate acestea, extinderea portofoliului lor de SUV-uri la trei modele oferă Dacia, brandul economic al Grupului Renault, o oportunitate de aur de a nu doar crește cota de piață, ci și de a atrage cumpărători orientați spre aventură.
Stil inspirat de concept
După cum se vede în redările noastre speculative, SUV-ul de bază al Dacia va împrumuta elemente de design de la conceptul Manifesto și de la Sandrider, concurentul său în Raliul Dakar din 2025. Totuși, modelul de producție este de așteptat să schimbe proporțiile extreme ale celor două vehicule off-road pentru o postură B-SUV mai convențională, cu detalii robuste.
Beneficiind de o caroserie mai înaltă, fratele Dusterului de la Dacia promite mai mult spațiu interior decât Sandero Stepway. Acest avantaj practic nu va compromite spiritul său aventuros, deoarece noul model va păstra o gardă la sol generoasă și protecția din plastic a caroseriei.
Interiorul urmează aceleași principii, prioritizând practicitatea cu sistemul inovativ YouClip de la Dacia, care permite personalizarea ușoară. Așteptați-vă ca ingineria economică caracteristică Dacia să strălucească și aici, cu utilizarea inteligentă a componentelor comune din întreaga gamă Dacia.
Platformă comună, motorizări electrificate
Noul model va fi probabil bazat pe arhitectura CMF-B a Grupului Renault, care susține deja modelele Sandero, Sandero Stepway, Logan, Jogger și Duster. La urma urmei, aceeași platformă modulară va fi utilizată și de SUV-ul Bigster în 2025, precum și de viitorul wagon crossover și sedanul în stil fastback în 2026.
Această strategie de platformă comună, cunoscută sub numele de „economie de scară”, permite Dacia să-și mențină caracterul de valoare pentru bani în toate segmentele.
În ceea ce privește motorizările, sursele noastre sugerează că Dacia încă neidentificată va fi disponibilă în forme ICE, GPL, hibrid ușor și hibrid complet, profitând la maximum de piesele Grupului Renault. Aceste motoare de generație nouă ar putea aduce îmbunătățiri semnificative în eficiență și performanță pentru gama Dacia.
O versiune complet electrică rămâne o posibilitate, reflectând opțiunea zero emisii a viitoarei generații Sandero supermini, care va fi lansată în 2028. Rămâne întrebarea privind tracțiunea integrală (AWD). Va oferi Dacia tracțiune integrală, alăturându-se puținelor branduri economice care oferă AWD, sau va urma trendul competitorilor săi de a păstra tracțiunea pe față (FWD)?
Răspunsul economic al Dacia la Jeep Avenger ar putea să fie pe drum până în 2027. Testele de dezvoltare ar putea începe încă de anul viitor, așa că fiți cu ochii pe prototipurile camuflate. Fotograful nostru de spionaj va fi pe urmele lor și vom actualiza această poveste cu orice informații pe care le descoperim.