Suntem printre primii care testează Ssang Yong Tivoli facelift și primii care publică un material de test mai complex cu acest model. Faceliftul aduce schimbări care fac modelul mai atractiv într-un segment care se va aglomera în anul următor.
Coreenii spun că designul Tivoli a fost inspirat de arhitectura urbană modernă și de liniile ondulate ale naturii. Acesta este un facelift care a adus blocuri optice mai moderne și o grilă mai pronunțată. Silueta este una zveltă de crossover urban, iar partea spate nu este pe placul tuturor din cauza proeminenței hayonului și a blocurilor optice cu o formă neobișnuită.
Ssang Yong Tivoli este pe piață din 2015, iar în 2019 a primit un facelift subtil. Update-ul din 2023 este mai extins, SUV-ul subcompact primind o parte frontală redesenată care indluce o grilă mai mică cu litere asimetrice și o admisie mai mare pe bara față.
Forma blocurilor optice e neschimbată, dar în interior acestea au altă configurație. Restul caroseriei rămâne neschimbată, cu excepția unor jante de 18 inch, panouri laterale revizuite și scut deflector asortat cu noile schimbări. Emblemele Ssang Yong au dispărut de pe modelul prezentat în Coreea, iar sigla KG Mobility pe partea spate este singurul element de branding, la noi a rămas numele mărcii, dar numele modelului este mult mai proeminent.
În interior, avem suficient spațiu pentru patru persoane . Designul interior este unul plăcut, iar materialele dincolo de ce pot oferi producători din zona asta de preț. Soluțiile de confort bine gândite aplicate în habitaclu contribuie la o stare bună a șoferului și pasagerilor. În Tivoli veți găsi deosebit de multe spații de depozitare pentru diferite obiecte – de exemplu, în consola centrală poate fi depozitată chiar și o tabletă, iar torpedoul este împărțit în mai multe compartimente. Buzunarele laterale de pe uși sunt atât de mari încât pot fi amplasate în ele fără probleme chiar și flacoane de 1,5 l.
Instrumentarul digital de 10,25-inch și display-ul de 9 inch al sistemului infotainment par moștenite de la vechiul model, dar vin cu mai multe servicii de conectivitate via Infoconn.
Controlul climei este acum de tip touch screen, iar tapiseria poate fi comandată cu opționale și nuanțe noi. Echiparea de siguranță include 7 airbag-uri și 14 sisteme active de ultimă generație.
Sub capotă este un motor Euro6 D, pe benzină de 1,5 litri GDI-turbo. Acesta furnizează putere maximă de 163 CP la 5500 rpm și cuplu maxim de 280 Nm la 1500–4500 rpm cu emisii CO2 de 146 g/km. Cuplat la o transmisie automată 6 trepte bine etajată, acest propulsor oferă puterea foarte prompt, făcând din Tivoli o mașină sprintenă. Transmisia este furnizată de producătorul AISIN care are o experiență îndelungată.
Am folosit mașina preponderent în București și în condiții de iarnă, cu toate acestea Ssang Yong Tivoli nu a fost o mașină gurmandă. Un consum de 8 litri la 100 de km a fost înregistrat în condiții de trafic aproape urbane.
Din punct de vedere al dinamicii, avem un comportament satisfăcător, în curbe mașina stă destul de bine, dar, dacă ar fi după noi, am îmbunătăți ceva la feedback-ul direcției, dar și la economia de combustibil.
Pe lângă o multitudine de airbag-uri, Ssang Yong Tivoli oferă sistemul avansat de asistare a șoferului și de siguranță care include sistemul avansat de frânare de urgență (AEBS) suplimentat cu cameră video și radar, asistență pentru menținerea pe banda de circulație, alertă la mișcarea vehiculului din față, alerte privind distanța sigură de urmărire și atenția șoferului, tempomat inteligent și adaptiv, precum și asistență pentru faza lungă. De asemenea, este prezentă și funcția de asistență pentru menținerea pe banda de circulație și alertă când vehiculul din față pornește din staționare.