Șeful Stellantis a dezvăluit că mașinile electrice vor fi mai scumpe decât ne așteptăm

Da mai departe!

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a declarat în cadrul conferinței de prezentare a rezultatelor financiare din primul semestru al acestui an că prețurile mașinilor electrice ar putea fi mai mari decât așteptările, dacă producătorii nu vor reuși să absoarbă costurile suplimentare apărute.

Cumpărătorii de mașini electrice ar putea plăti sume mari în continuare, deși există o tendință de reducere a prețului acestor mașini. Motivul este dat de costurile noi apărute, care ar trebui să poată fi amortizate de constructorii auto în prețurile actuale. Dacă acest lucru nu va fi posibil, aceste costuri se vor regăsi în prețuri.

Tavares a spus jurnaliștilor că în acest moment „the sweet spot”, pragul de rentabilitate al unui automobil electric „accesibil”, a coborât la 25.000 de dolari, adică circa 22.700 de euro. El a folosit acest preț pentru a transmite că fabricile, în special cele din SUA, trebuie să-și poată rentabiliza costurile de producție pentru a rămâne în funcțiune, un apropo făcut sindicatelor care încearcă să-și protejeze cu orice preț locurile de muncă. „Dacă vrem să protejăm joburile și amprenta de producție în SUA, avem nevoie să găsim condițiile pentru a face un automobil electrice la 25.000 de dolari pe care să-l putem vinde la volume semnificative cu o marjă rezonabilă pentru ca acea propunere făcută pieței să fie sustenabilă”, a declarat Tavares.

Mai mulți producători auto au anunțat că țintesc lansarea de mașini electrice cu un preț sub 25.000 de euro, unul dintre aceștia fiind VW, care pregătește atât un model de clasă B, similar cu Polo, anticipat de conceptul ID.2all, cât și un model mai mic, de clasă A, concurent cu Spring, despre care a spus că ar putea costa sub 20.000 de euro. În același timp, unele informații venite dinspre Renault arătau că viitorul Renault 5 ar putea avea de asemenea un preț de intrare de sub 25.000 de euro. În prezent, cel mai ieftin automobil electric din Europa este Dacia Spring, care începe de la aproape 21.000 de euro, următoarele cele mai ieftine fiind VW e-Up, la peste 27.000 de euro, și MG 4, vândut de chinezii de la SAIC, cu 29.000 de euro. Cel mai ieftin automobil electric al grupului Stellantis – dacă ignorăm citadinele Ami/Rocks-e/Topolino – este Peugeot e-208, care costă 35.500 de euro, cu 10.000 de euro peste limita de profitabilitate anunțată de Tavares.

În continuare, bateria reprezintă cel mai mare cost al unui vehicul electric, însă extinderea capacităților de producție ale marilor producători de celule, dar și cele proprii ale constructorilor au determinat o scădere continuă a prețului pe kWh. Specialiștii susțin că în momentul în care acest preț va coborî sub 100 de euro pe kWh, se va ajunge la paritatea de prețuri dintre propulsia electrică și cea cu combustie. În prezent, prețul pe kWh variază între 120 și 150 euro, în funcție de tipul bateriei. 

Related posts