Şeful Renault vizitează cu oficialii Geely fabrica din Coreea de Sud, în contextul schimbării strategiei

Da mai departe!

Şeful Renault, Luca De Meo, a făcut marţi turul fabricii din Coreea de Sud, gestionată împreună cu grupul chinez Geely Automobile, în cadrul demersurilor sale pentru restructurarea alianţei cu Nissan, ceea ce ar permite producătorului auto francez să se concentreze pe vehiculele electrice, transmite Reuters.

Grupul auto francez Renault şi partenerul său nipon Nissan au anunţat luni că au avut „discuţii încrezătoare” privind viitorul alianţei lor, adăugând că Nissan ia în considerare investiţii în viitoarea divizie a Renault din domeniul vehiculelor electrice.

„Companiile continuă să realizeze îmbunătăţiri structurale pentru a asigura sustenabilitatea operaţiunilor şi a guvernanţei alianţei. Orice noi informaţii vor fi date publicităţii la momentul potrivit, de către membrii alianţei”, se arată în declaraţia comună a Renault şi Nissan.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod „Ampere”, separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod „Horse”.

Separat, Geely, care deţine Volvo Cars şi o participaţie de 9,7% în Daimler AG, discută cu Renault despre preluarea unei participaţii majoritare în viitoarea divizie de motoare pe combustie a Renault, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

În mai, producătorul auto francez a vândut 34% din subsidiara sa din Coreea de Sud companiei Geely, cei doi producători anunţând că vor să dezvolte şi să contruiască automobile hibride în statul asiatic.

Vizita lui De Meo la fabrica Busan din Coreea de Sud este prima de când a fost adus ca partener Geely.

De Meo susţine că Renault are nevoie de noi parteneriate pentru că sunt necesare investiţii masive pentru trecerea la vehiculele electrice şi construirea de staţii de încărcare.

În schimbul investiţiei în divizia de vehicule electrice a Renault, Nissan a cerut Renault să ia măsuri pentru reducerea participaţiei de 43%pe care o deţine la Nissan, susţin sursele.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Sursele susţin că şi Mitsubishi Motors va investi în divizia de vehicule electrice a Renault.

Marţi, acţiunile Nissan au scăzut cu 2,25% la Bursa de la Tokyo, în timp ce luni titlurile Renault au închis în creştere cu 2,4% la Bursa de la Paris. 

Related posts