Modelul pe care îl testăm acum face două chestii importante pentru Renault: duce mai departe moștenirea unor modele de familie legendare și consolidează poziția francezilor în segmentul C. În această formă, Renault Symbioz a sosit la testele Autoreport.ro
Deși în mare măsură similar cu Renault Captur facelift, Renault Symbioz se prezintă ca un produs de sine stătător, din clasa C și ca mașină de familie. Pe zona SUV-urilor compacte, gama Renault este destul de aglomerată cu produse precum: Arkana, Megane E-Tech Electric, Austral și Scenic E-Tech Electric.
Symbioz este poziționat între Captur și Austral. Din punct de vedere al designului exterior, Renault Symbioz respectă cel mai nou limbaj de design al mărcii franceze. Modelul vine cu o capotă înaltă, orizontală, faruri LED unite de un element decorativ negru și o grilă închisă în partea superioară. Logo-ul Renault îl regăsim peste tot, în diferite variante. De pildă, în centrul grilei regăsim emblema completă, dar în cazul luminilor de zi aceasta a fost împărțită în două, pe verticală. Totodată, logo-ul este integrat și în modelul grafic din grila radiatorului.
Partea din spate este destul de proeminentă și este scoasă în evidență de stopurile LED, unite și ele de o bandă neagră. Deasupra hayonului regăsim un eleron discret. Pentru că vorbim, totuși, despre un SUV, nu puteau lipsi elementele de protecție din plastic, de la nivelul spoilerelor și de la nivelul aripilor.
În interior regăsim un Smart Cockpit înclinat ușor spre conducător, cu o nouă consolă de bord. Oferind cele mai noi tehnologii și cele mai mari ecrane din categoria sa, noul SUV de segment B propune o ergonomie modernă pentru o experiență de conducere imersivă. Habitaclul are o tapițerie nouă și ecrane noi de bord. Disponibil în funcție de echipare, sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat oferă cea mai bună tehnologie la bord prin Android Automotive, o premieră mondială pentru segmentul B. Arhitectura electronică complet nouă duce siguranța la un nou nivel, cu o gamă de sisteme de ultimă generație pentru asistența la conducere, inclusiv funcția de conducere hibridă predictivă și Active Driver Assist, pentru conducerea autonomă de nivel 2.
Cu toate acestea, nu este revoluționară doar poziția de conducere. Întreg spațiul destinat pasagerilor din a intrat într-o nouă dimensiune a calității materialele folosite fiind acum mai bune. Versiunea Esprit Alpine aduce cusături albastre, iar scaunele, bordul și fețele portierelor sunt îmbrăcate în material textil.
O componentă cheie a „Smart Cockpit-ului”, ecranul multimedia de 10,4 inch fiind și cel mai mare din segment. Această tabletă portret, ușor curbată, modernizează habitaclul, iar ușoara curbură îmbunătățește lizibilitatea ecranului. Orientat spre șofer, cu noul sistem multimedia Renault EASY LINK, toate serviciile multimedia, navigație și infotainment-ul sunt ușor accesibile, la fel ca și setările MULTI-SENSE și parametrii pentru sistemele de asistență la conducere.
Ca în cazul lui Clio V, noul Captur se mândrește cu un ecran digital în zona panoului de bord. Acest ecran color măsoară între 7 și 10,2 inch și oferă o metodă foarte intuitivă de personalizare a experienței la condus. Versiunea de 10,2 inch include sistemul de navigație GPS afișat pe ecran. Cu cele două ecrane de 9,3 și 10,2 inch, Noul Captur are unul dintre cele mai mari ecrane de afișare din categoria sa.
Consola centrală este asociată cu un schimbător futurist EDC „e-shifter„, care asigură mișcări fluide, precise pentru a îmbunătăți experiența de conducere. Spațiul de depozitare poate fi personalizat pentru a se potrivi cu ambianța interioară și este pus în evidență cu ajutorul unei lumini ambientale LED.
Modelul testat de noi este deja cunoscutul sistem full hibrid E-Tech care dezvoltă 145 CP și este compus din două motoare electrice – unul de 36 kW și un generator de 18 kW – și unul termic în patru cilindri. Motorul de sub capotă are 1.6 litri și pune în slujba șoferului 94 CP. Puterea totală de 145 CP a sistemului este transmisă roților printr-o cutie inteligentă multimodală fără ambreiaj. În această combinație mașina este sprintenă și stabilă. Deși este o mașină de oraș, se comportă foarte bine și la drumuri lungi, iar în mediul urban are ca avantaje economia și ecologia.
Modelul se laudă cu 29 de sisteme de siguranță active și pasive. Cele mai importante sunt Active Driver Assist, adică un sistem de condus autonom de nivel 2. Pe autostradă sau în condiții de trafic bară la bară, sistemul combină tehnologii ca Intelligent Adaptive Cruise Control, Stop&Go, Lane Centering Asssit și Traffic Sign Recognition pentru a „conduce” singur mașina.
Renault Symbioz E-Tech Esprit Alpine Multimode
0-100 km/h: 10,6 secunde
Viteza maximă: 170 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 94 la 5.600 rpm
Cuplu maxim (Nm): 148 la 3.200 rpm
Capacitate acumulator: 1,2 kWh
Motor electric (integrat în transmisie)
Putere: 49 CP
Cuplu maxim: 205 Nm
Ansamblu:
Putere (CP): 143 la 5.600 Nm
Dimensiuni: L/l/î 4.413/1.797/1.575
Masă proprie: 1.426 kg
Volum portbagaj (l): 434
Consum mediu: 4,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Multimodală





















