Producătorul auto francez Renault şi partenerul său de alianţă Nissan sunt în negocieri pentru a colabora mai mult şi a îmbunătăţi reducerile de costuri care pot rezulta în urma folosirii aceleiaşi tehnologii pentru bateriile utilizate la vehiculele electrice, a afirmat marţi directorul general al Renault, Luca de Meo, transmite Reuters.
În procesul de dezvoltare a maşinilor electrice, bateriile reprezintă unul dintre cele mai costisitoare aspecte, într-un moment în care companiile auto se întrec pentru a fi lideri pe acest segment.
Pentru Renault şi Nissan, acesta a fost unul din punctele mai slabe ale parteneriatului lor de peste 20 de ani, fiecare aprovizionându-se cu baterii prin diferite metode, inclusiv de la firma sud-coreeană LG pentru producătorul auto francez.
„Dacă reuşim să venim cu o abordare bazată pe reducerea costurilor la baterii, alianţa va fi probabil una din primele care va depăşi pragul de un milion de maşini vândute cu aceleaşi module de baterii”, a declarat Luca de Meo, la o conferinţă pe teme auto organizată de Financial Times.
Colaborarea în privinţa tehnologiei bateriilor va fi un mare test pentru viitorul alianţei Renault-Nissan, afectată în 2018 de arestarea arhitectului alianţei, Carlos Ghosn. Renault şi Nissan se confruntă cu concurenţa din partea altor companii, cum ar fi Volkswagen, în cursa pentru producerea de vehicule electrice la preţuri convenabile pentru consumatori. Grupul german vrea să construiască numai în Europa şase fabrici de baterii, până în 2030.
Luca de Meo a declarat marţi că Renault şi Nissan cooperează strâns în domeniul producerii şi aprovizionării de componente.
Acţiunile Renault au scăzut marţi dimineaţă cu 4,8% la Bursa de la Paris.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.