Prim trimestru cu rezultate pozitive pentru Dacia pe principalele piețe europene

Da mai departe!

Înmatriculările de mașini Dacia în principalele piețe europene – Franța, Germania, Italia, Marea Britanie și Spania – s-au menținut în creștere la finalul primului trimestru din 2024. Cea mai mare creștere a fost în Italia, de (13,3%).

Rezultatele mărcii Dacia după primele trei luni din 2024 în piețele europene cu cele mai mari vânzări se mențin în creștere. Deși datele centralizate la nivelul întregului continent nu sunt încă disponibile, raportările naționale arată că marca românească, parte a grupului Renault a avut o perioadă bună, în ciuda efectelor negative ale stopării comercializării modelului electric Spring în Franța și a unui model Duster aflat în momentul critic al schimbării de generații.

Astfel, conform datelor CCFA, marca Dacia a fost înmatriculată în Franța, la finalul primelor trei luni din 2024, în 39.454 de exemplare, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 2,1%. Asta în ciuda faptului că, în martie, francezii au înmatriculat cu 9,2% mai puține mașini Dacia decât în aceeași lună din 2023.

În Germania, cea mai mare piață europeană, marca Dacia a înregistrat la finalul primului trimestru o creștere cu 13,2%. În perioada ianuarie – martie 2024, clienții germani au înmatriculat 18.563 de mașini Dacia asigurând astfel mărcii o cotă de piață de 2,7%, mai mare decât cea de 2,3% din perioada similară a anului trecut și, mai important, peste cotele unor concurenți precum: Citroen (2,3%), Fiat (2,3%), Kia (2,5%), Peugeot (2,1%) și Suzuki (1%).

Pe piața italiană Dacia a înregistrat cea mai mare creștere dintre principalele cinci piețe europene în trimestrul întâi din 2024. Cu 27.811 unități înmatriculate, marca a avut o creștere de 13,3% ajungând la o cotă de piață de 6,2%. Această cotă le depășește pe cele ale unor mărci mult mai cunoscute precum Citroen (5,4%), Ford (4,5%), Hyundai (3%), Jeep (4,6%), Kia (2,7%), Lancia (2,9%), Opel (3%) sau Peugeot (5,4%) și chiar pe a sorei mai mari din grup, Renault (4,6%).

Și în Marea Britanie marca românească a reușit un rezultat pozitiv, cele 8.325 de unități înmatriculate fiind corespunzătoare unei creșteri cu 9,9%.

De asemenea, în Spania, Dacia a înregistrat în perioada ianuarie – martie 2024 o creștere cu 2,4%, până la 11.890 de unități vândute. De altfel, pe lângă această creștere, piața iberică a mai adus o veste bună mărcii românești. Modelul Sandero este lider absolut în clasamentul modelelor înmatriculate în primele trei luni ale anului, cu 7.161 de unități. Top 5 al modelelor înmatriculate în Spania este completat, în ordine, de Toyota Corolla (6.187 unități), Nissan Qashqai (6.175 de unități), Hyundai Tucson (5.256 de unități) și Seat Arona (5.129 de unități).

Related posts