Surpriză imensă în acest an la cursa de 24 de ore de la LeMans după ce Toyota s-a împiedicat în ultima tură a cursei. Mașina cu numărul 5 Toyota TS 050 Hybrid pilotată de Sébastien Buemi, Anthony Davidson și Kazuki Nakajima a suferit o defecțiune tehnică, permițând mașinii cu numărul 2 Porsche 919 Hybrid pe care au mers Romain Dumas, Neel Jani și Marc Lieb să treacă prima pe lângă steagul fluturat în dreptul liniei de sosire.
Când cursa a intrat în ultima sa oră, mașina Toyota TS 050 era condusă de Kazuki Nakajima și avea un avantaj de 20 de secunde în fața Porsche 919 Hybrid pilotat de Romain Dumas, Neel Jani și Marc Lieb. Ultima oprire la boxe s-a făcut fără emoții pentru fiecare dintre echipe, Porsche revenind la boxe în tura 373 pentru realimentare. Asta înseamnă că Neel Jani se va baza pe aceleași anvelope până la final! Dar nimeni nu putea să ghicească ce a urmat.
Toyota a urmat aceeași strategie în tura 374: a realimentat dar nu a schimbat anvelopele. Oprirea la boxe a fost realizată de japonez cu 4 secunde mai rapid. Cu doar 30 de minute înainte de finalul cursei, pe cele două mașini le despărțeau 30 de secunde.
Dezastrul a lovit echipa Toyota TS 050 pe ultima tură. Kazuki Nakajima a încetinit până la oprirea completă chiar înainte de linia de sosire. Neel Jani, cu al său 919 Hybrid, a trecut rapid pe lângă el și a asigurat victoria pentru Porsche.
La categoria LM P2, câștigători au fost cei de la Alpine! Alpine A460, cu motor Nissan și pilotat de Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre și Stéphane Richelmi, a condus cursa încă din a 10-a oră.
Ford a câștigat categoria LM GTE Pro la 50 de ani de la primul triumf cu Ford GT40. Ferrari și Scuderia Corsa au câștigat clasa LM GTE Am, după ce au dominat ultimele ore ale cursei.
LM P1
1 – Porsche Team (#2 Porsche 919 Hybrid) Romain Dumas – Marc Lieb – Neel Jani
2 – Toyota Gazoo Racing (#6 Toyota TS050 Hybrid) Mike Conway – Kamui Kobayashi – Stéphane Sarrazin
3 – Audi R 18 Team Joest (#8 Audi R 18 Team Joest) Lucas Di Grassi – Loïc Duval – Oliver Jarvis
LM P2
1. Signatech Alpine (#36 Alpine A460-Nissan) Gustavo Menezes – Nicolas Lapierre – Stéphane Richelmi
2. G-Drive Racing (#26 Oreca 05-Nissan) Roman Rusinov – Will Stevens – René Rast
3. SMP Racing (#37 BR Engineering BR01-Nissan) Vitaly Petrov – Viktor Shaitar – Kirill Ladygin
LM GTE Pro
1 – Ford Chip Ganassi Team USA (#68 Ford GT) Joey Hand – Dirk Müller – Sébastien Bourdais
2 – Risi Competizione (#82 Ferrari 488 GTE) Giancarlo Fisichella – Toni Vilander – Matteo Malucelli
3 – Ford Chip Ganassi Team USA (#69 Ford GT) Ryan Briscoe – Richard Westbrook – Scott Dixon
LM GTE Am
1 – Scuderia Corsa (#62 Ferrari 458 Italia GT2) Bill Sweedler – Townsend Bell – Jeff Segal
2 – AF Corse (#83 Ferrari 458 Italia GT2) François Perrodo – Emmanuel Collard – Rui
3 – Águas Abu Dhabi-Proton Racing (#88 Porsche 911 RSR) Khaled Al Qubaisi – Patrick Long – David Heinemeier Hansson