Porsche se implică în start-up-ul de energie 1KOMMA5°

Da mai departe!

Porsche își extinde portofoliul de investiții în domeniul tehnologiei orașelor inteligente: divizia de capital de risc a producătorului de mașini sport din Stuttgart, Porsche Ventures, urmează să devină acționar al 1KOMMA5°. Start-up-ul cu sediul în Hamburg și-a stabilit obiectivul de a extinde piața de energie și tehnologie de aer condiționat în gospodăriile private neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon într-un mod durabil și descentralizat, accelerând astfel tranziția către energia neutră și cea cu emisii de carbon scăzute.

1KOMMA5° se concentrează pe achiziția de participații în companii de instalații electrice de top din Europa, cu accent pe energiile regenerabile (autoalimentare solară, pompe de căldură, stocare de energie), sprijinindu-le în eforturile de digitalizare și centralizare a sarcinilor administrative, precum și prin furnizarea de capital de creștere. În același timp, sunt dezvoltate concepte de rețea pentru a pune la dispoziție dispozitivele instalate pentru serviciile energetice ale viitorului prin intermediul aplicațiilor și interfețelor proprietare – de exemplu, tarife de energie electrică inteligente și concepte de centrale electrice virtuale.

Prin această investiție, Porsche își extinde implicarea în companii din afara activității sale de bază și își subliniază ambițiile în domeniul sustenabilității. „Tema orașelor inteligente este un domeniu de activitate interesant pentru Porsche. Vorbim, în principal, de orașul conectat, eficient și durabil”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Comitetului executiv pentru finanțe și IT la Porsche AG. „La Porsche, ne preocupă să vedem cum putem îmbunătăți și mai mult calitatea vieții în zonele urbane. Și nu doar pe patru roți, ci și cu oferte premium mai extinse. În acest sens, 1KOMMA5° se încadrează perfect în strategia noastră de investiții.”

„Scopul nostru este să ne extindem în continuare ofertele de mobilitate durabilă. În acest fel deschidem noi drumuri și ne adresăm în mod deliberat întregului lanț valoric pentru clienții noștri: de la generarea durabilă și stocarea energiei până la rețele inteligente și utilizarea neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon”, spune Patrick Huke, șeful Porsche Ventures Europe & Israel.

„Vrem să investim peste 100 de milioane de euro în achiziții în următorii doi ani și, astfel, să devenim furnizor pentru tehnologiile neutre din punct de vedere climatic”, spune Philipp Schröder, co-fondator și CEO al 1KOMMA5°. În 2022, start-up-ul va deschide magazine de brand în orașele germane pentru a prezenta unui public mai larg ideile de „casă neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon” și „birou neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon”. Primele magazine, după modelul Apple, sunt planificate la Binnenalster în Hamburg și în Lingen an der Ems. Numele 1KOMMA5° spune totul: prin modelul său de afaceri, compania dorește să aducă o contribuție substanțială la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris privind Clima – menținerea creșterii temperaturilor globale la 1,5°C. Schröder: „Ideea de bază a 1KOMMA5° este că fiecare persoană – chiar și fără modificări de politici – își poate face casa neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon și poate economisi bani în acest proces. Cu sprijinul Porsche, vrem să devenim coloana vertebrală a tranziției la energie descentralizată și regenerabilă.”

Porsche Ventures este divizia de capital de risc a Porsche AG și are birouri în Stuttgart, Berlin, Tel Aviv, Palo Alto și Shanghai. Divizia investește în tehnologie inovatoare și modele de afaceri din întreaga lume. Compania Porsche este activă pe scena start-up-urilor din 2016 și a construit un ecosistem de start-up divers pentru a lucra cu companii noi și inovatoare. Pe lângă Porsche Ventures, ecosistemul Porsche include divizia de tehnologie și digitalizare Porsche Digital, incubatorul de companii Forward 31 și investitorul APX, un joint venture cu Axel Springer SE. Acest ecosistem centrat pe start-up și-a stabilit obiectivul de a putea oferi contactul potrivit oricărei echipe de fondatori – indiferent în ce stadiu de dezvoltare se află start-up-ul lor. 

Related posts