Orice test cu Porsche 911 este o sărbătoare, dar când vine vorba de Targa, ba chiar în versiunea 4S, putem spune că este unul dintre cele mai tari teste AutoReport.ro
Spunem încă din start că Targa este varianta noastră preferată a 911. Nu e nici coupe, nici cabrio, pare mai degrabă un hibrid între cele două, plus un strop de roadster.
Elementul cel mai reprezentativ rămâne în continuare sistemul de decapotare inovator, complet automatizat. La fel ca la primul model Targa din istoria gamei, și anume cel din anul 1965, și acum sistemul este compus din cadrul solid, plafonul amovibil de peste locurile din față și luneta extinsă pe lateral. Sunt necesare doar 19 secunde pentru a deschide sau închide acest plafon cu utilizare facilă.
La exterior, 911 Targa este marcat de elementele de design ale generației 992. Privind din față, se evidențiază pasajele mult mai accentuate ale roților comparativ cu modelul predecesor. Între farurile LED, pliul adâncit în capotă amintește de prima generație 911. În spate, domină eleronul lat, extensibil variabil și banda luminoasă elegantă. Cu excepția secțiunii frontale și a posteriorului, întregul exterior al automobilului este realizat din aluminiu.
Interiorul corespunde celui cunoscut de la modelele 911 Carrera. Aici se fac remarcate în mod special liniile clare și drepte de pe planșa de bord, ce se evidențiază prin planșa de instrumente retrasă. Inspirația provine în acest sens de la generația 911 din anii 70. Alături de turometrul poziționat central după cum ne-a obișnuit Porsche, sursele de informații pentru șofer sunt extinse cu două display-uri subțiri, fără ramă. Sub ecranul central de 10,9 inchi al sistemului PCM (Porsche Communication Management) se află unitatea compactă de comenzi, cu cinci taste ce dau acces direct la funcțiile importante ale automobilului. Sistemul PCM include în dotarea standard, printre altele, Connect Plus cu Apple Car Play® și o funcție de navigație online bazată pe inteligența colectivă a flotei de automobile.
Puterea de propulsie pe măsura designului face ca 911 Targa 4S să fie echipat cu un boxer bi-turbo cu şase cilindri şi volum de 3.0 litri. De fapt, este acelaşi motor care a fost introdus pe modelul facelift din generaţia precedentă, însă îmbunătăţit: sistemul de injecţie cu carburant e diferit (în premieră cu piezo injectoare), a apărut un nou colector de evacuare din aluminiu, cele două turbo compresoare noi au o structură simetrică, există supape de evacuare reglabile electronic, a fost modificat sistemul de răcire cu aer şi cel mai important, a fost adăugat un filtru de particule în urma ultimelor reguli impuse de UE. Astfel, 911 Targa 4S furnizează o putere nominală 450 CP și atinge ștacheta de 100 km/h în 3,6 secunde, în aceleași condiții, ceea ce reprezintă o optimizare de patru zecimi comparativ cu modelul anterior. 911 Targa 4Spoate goni cu o viteză maximă de 304 km/h (plus 3 km/h).
Plăcerea sportivă este susținută din dotarea standard de transmisia cu dublu ambreiaj și 8 trepte PDK, precum și de sistemul inteligent de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM). Opțional, 911 Targa 4S poate fi comandat și cu noua transmisie manuală cu 7 trepte, inclusiv pachetul Sport Chrono. De asemenea, gama de dotări a ambelor modele 911 include tehnologii noi avansate, precum sistemul Porsche InnoDrive, inclusiv tempomatul adaptiv cu funcție de ajustare a distanței, sistem disponibil acum în premieră. Funcția avansată Smartlift permite programarea gărzii la sol pentru ajustarea la utilizarea cotidiană. Gama este completată cu variatele dotări Porsche Tequipment, precum și cu noile opțiuni de personalizare oferite de Porsche Exclusive Manufaktur. Lansând în iunie un model special 911 Targa, Porsche își aprofundează cu și mai mare măiestrie această combinație reușită de elemente stilistice tradiționale, cu un design atemporal și tehnologie modernă avansată.
Performanțele optimizate ale noilor modele cu tracțiune integrală aduc și optimizări ale sistemului de antrenare de pe puntea față. Unitatea răcită cu apă și formată din ambreiaj și diferențial dispune de lamele ranforsate pentru cuplaj, ceea ce amplifică robustețea sistemului și îi permite să reziste la sarcini mai mari. Creșterea cuplului de declanșare a cuplajului optimizează acuratețea ajustărilor și, în consecință, rafinează și antrenarea punții frontale. Astfel, per ansamblu, sistemul optimizat de antrenare a punții față cu PTM (Porsche Traction Management) contribuie la o tracțiune și mai bună, indiferent de starea suprafeței de rulare. Având în vedere toate aceste elemente, Targa 4S este un model foarte sprinten, sportiv și care dă senzații tari. Puterea livrată de motor nici nu te lasă să ghicești că Targa este cu aproape 150 kg mai grea decât un 911 coupe.
Noile modele 911 Targa dispun în echiparea standard de sistemul ajustabil electronic de amortizare PASM (Porsche Active Suspension Management). Acest sistem adaptează automat caracteristicile amortizoarelor la situația de mers curentă, optimizând confortul la rulare și manevrabilitatea. Șoferul poate să aleagă între două profiluri, și anume Normal și Sport. Și Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) inclusiv diferențial blocabil electronic pe puntea spate cu distribuția complet variabil a cuplului este o dotare standard pentru Targa 4S și poate fi comandat opțional și pentru Targa 4. La fel ca la toate modelele 911 ale celei de-a opta generații, și variantele Targa dispun în echiparea standard de Porsche Wet Mode. Astfel, senzorii din pasajele roților frontale detectează umiditatea crescută a carosabilului, caz în care îi recomandă șoferului, în baza unui semnal comunicat la bord, să comute manual în Wet Mode. Drept urmare, răspunsul trenului de rulare va fi astfel adaptat încât să fie atins nivelul maxim de stabilitate la rulare.
Pentru optimizarea caracteristicilor dinamice, 911 Targa 4S are ca dotare standard pneuri de 245/35 ZR pentru jantele frontale de 20 de inchi și anvelope de 305/30 ZR pe jantele de 21 de inchi din spate. Frânarea este asigurată la Targa 4 de discurile de frână de 330 milimetri de pe ambele punți, ce se fac remarcate cu etrierele monobloc fixe finisate în negru, cu patru pistoane. Targa S4 folosește șase pistoane pe puntea față și patru pistoane pe puntea spate, etrierele fiind roșii. În acest caz, discurile de frână au 350 de milimetri, atât în față, cât și în spate. Opțional clienții pot comanda frânele ceramice Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Patru personalităţi diferite sunt disponibile, Normal, Sport, Sport Plus şi Individual, toate alterând setările cutiei, motorului, suspensiei şi sunetul evacuării. O premieră este sistemul Wet mode, oferit standard şi care este o premieră în industrie. Acesta este capabil să detecteze câtă apă este pe o şosea datorită unor senzori instalaţi în arcurile roţilor şi în consecinţă precondiționează sistemele de control și avertizează șoferul.
În ceea ce privește dotările de siguranță, avem un sistem de avertizare și asistență la frânare, oferit la fel standard, care detectează riscul coliziunilor cu obiecte în mișcare și inițiază frânarea de urgență dacă este necesar. Mai mult, un asistent pe timp de noapte Night Vision Assist, care include o cameră infraroşu, este disponibil opţional pentru prima dată într-un 911. La bord avem prezent un cruise control adaptiv, opțional, care include funcția de păstrare automată a distanței faţă de alte vehicule, funcția stop-and-go, protecția reversibilă a ocupanților și o funcție inovatoare autonomă Emergency Assist.
Porsche 911 Targa 4S
– 0-100 km/h: 3,8
– Viteza maximă: 308 km/h
– L/l/î: 4.519/1.852/1.299
– Masă proprie: 1.640 kg
– Volum portbagaj (l): 132
– Cilindree (cmc): 2.981
– Putere (CP): 450 la 6.500 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 530 la 1.700 rpm
– Consum mediu: 10 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: PDK