AutoReport.ro sărbătorește 70 de ani de Porsche cu legendara siluetă 911. Modelul a venit la testele noastre în forma Carrera.
911 este una dintre mașinile care nu mai au nevoie de îmbunătățiri, dar iată că la fiecare generație, cei de la Porsche se ambiționează să ducă și mai departe performanțele acestei mașini. Acum 911 facelift a primit modificări la nivelul blocurilor optice față, iar cele spate au devenit tridimensionale. Faceliftul a adus și modificări semnificative la nivelul motoarelor.
O mașină despre care producătorii săi spun că îmbină performanţa excelentă şi eficienţa noii generaţii a modelului 911 Carrera cu beneficiile dinamicii celei mai noi versiuni a sistemului de tracțiune integrală.
Designul caroseriei, dar și configurația acestei mașini este clasică: motor boxer cu 6 cilindri și tracțiune spate, adică combinația de vis pentru orice șofer.
Cea mai distinctivă caracteristică a modelului 911 cu tracţiune integrală rămâne secţiunea amplă din spate: comparativ cu modelul cu tracţiune pe spate, locaşurile roţilor din spate sunt cu 22 de milimetri mai proeminente, iar cauciucurile din spate sunt cu 10 milimetri mai late. Clasica bandă roşie ce conectează cele două faruri a fost, de asemenea, redesenată.
Versiunea testată de noi, Cabrioletul modelului 911 Carrera are un motor de tip boxer de 3 litri montat în spate, care produce 370 CP. Puterea motorului este livrată prin ceea ce noi credem că este cea mai bun cutie de viteze de pe piață… are un nume imposibil Porsche Doppel Kupplungs getriebe.
Acesta combinație face posibilă accelerarea până la 100 km/h în 4,2 secunde în modul Sport+, iar acesta este cel mai cuminte 911. Comportamentul dinamic poate fi descris printr-un singur cuvânt: ireproșabil. 911 ne face să ne simțim în deplină siguranță, dar asta nu înseamnă că cei 370 CP sunt ușor de strunit, dar cu experiență o astfel de mașină este mai mult decât distractivă.
Recomandăm apăsarea butonului pe care scrie Sport Plus și o doză de terapie prin apăsarea pedalei acestui model.
În interior luxul este desăvârșit. Porsche rămâne unul dintre producătorii care știu cum să răsfețe pe cei din interior. Pielea fină se îmbină cu suprafețe cromate și cusături atent realizate. Sistemul multimedia PCM este acum înzestrat cu un touchscreen sensibil mai generos de 7 inch. Volanul nou de inspiraţie 918 Spyder găzduieşte selectorul modurilor de condus aferente pachetului Sport Chrono. Patru personalităţi diferite sunt disponibile, Normal, Sport, Sport Plus şi Individual, toate alterând setările cutiei, motorului, suspensiei şi sunetul evacuării.
Porsche 911 Carrera facelift
– 0-100 km/h: 4,4 secunde (4,2 sec pe Sport+)
– Viteza maximă: 293 km/h
– L/l/î: 4.499/1.852/1.298
– Masă proprie: 1.525 kg
– Volum portbagaj (l): 145
– Cilindree (cmc): 2.981
– Putere (CP): 370 la 6.500 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 450 la 1.700 rpm
– Consum mediu: 11 l/100 km (urban)
– Cutie de viteze: PDK