Înmatriculările de autovehicule din România au înregistrat în luna martie un volum de 17.371 de unități, cu o creștere de 12,43% față de martie 2022, ritmul fiind mai mic decât cel din primele două luni ale anului, dar la un nivel suficient de mare comparabil cu cel din ultimele 12 luni, relevă datele trimise de ACAROM.
Din total, 12.251 de unități au fost autoturisme, care au înregistrat astfel o majorare cu 11,12% față de luna similară din 2022. Cele mai vândute mărci au fost Dacia, 4250 de unități, care a încheiat luna cu o creștere uriașă, de 70%, urmată de Renault, cu 963 de autoturisme, creștere de 37,7%, care se menține astfel pe prima poziție în rândul importatorilor, Hyundai, cu 907 unități, printre puținele mărci în scădere față de anul trecut, Skoda, care a avut un avans mic, dar important, cu un total de 845 unități, Toyota, de asemenea în declin, -18,5%, cu 705 autoturisme înmatriculate, și VW, cu 696, în creștere cu doar 6,75%. Cele mai vândute modele în martie au fost, ca și în ultimele luni, cele cinci modele ale Dacia (Logan, Sandero, Duster, Spring și Jogger), toate în creștere față de martie 2022, iar Renault Clio, Hyundai Tucson, Skoda Octavia și Toyota Corolla au fost cele mai vândute automobile de import.
După trei luni, Dacia are un avans foarte mare, de 83% față de 2022, cu un total de mașini înmatriculte de 13.563, fiind evident faptul că uzina de la Mioveni a funcționat fără întreruperi, la capacitate maximă. Pe locul al doilea, Renault pare că își consolidează poziția de cea mai vândută marcă de import (creștere de 84%, 3175 unități), iar pe locul al treilea, Hyundai, în scădere față de anul trecut cu 7,87 procente, a depășit Toyota cu cele 2457 de autoturisme. Lunile următoare vor aduce o nouă creștere, ca urmare a debutului programului Rabla, însă este de așteptat o pauză de 2-3 luni, ca urmare a perioadei necesare aprobării voucherelor și înmatriculării mașinilor.