Piaţa auto din Germania se îndreaptă spre un an 2021 mai slab decât cel din 2020

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Piaţa auto din Germania a înregistrat o scădere de 31,7% în noiembrie, cea de a cincea lună de scădere consecutivă, afectată de penuria internaţională de componente electronice care face din 2021 un an mai slab decât 2020, afectat de pandemia de Covid, informează AFP.

În total, 198.258 de autoturisme noi au fost înmatriculate luna trecută în cea mai importantă economie europeană, potrivit cifrelor publicate vineri de Autoritatea Germană pentru Transport Rutier (KBA). Pe ansamblul primelor 11 luni, în Germania au fost înmatriculate 2,4 milioane autoturisme, în scădere cu 8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În timp ce înmatriculările Tesla au crescut cu 234,1% în ritm anual, toate mărcile germane de automobile au înregistrat scăderi de două cifre în luna noiembrie, în frunte cu Ford (minus 55,3%), Audi (minus 44,9%), Volkswagen (minus 42,1%), Mercedes (minus 37,4%) şi BMW (minus 31,8%). Înmatriculările Dacia au scăzut şi ele cu 19%, până la 3.807 unităţi în luna noiembrie.

Singura creştere înregistrată în noiembrie s-a înregistrat în cazul vânzărilor de automobile electrice, care au reprezentat o cincime (20,3%) din înmatriculări, în faţa automobilelor diesel (16%), dar în urma automobilelor pe benzină (33%). În total, 34% din autoturismele noi înmatriculate în luna noiembrie au fost vehicule reîncărcabile (electrice şi hibride reîncărcabile), un nivel record potrivit KBA.

Pe ansamblul acestui an, experţii şi federaţiile se aşteaptă ca piaţa auto din Germania să înregistreze o contracţie de aproximativ 10% comparativ cu anul 2020. Astfel, Federaţia Constructorilor Străini (VDIK) mizează pe 2,6 milioane de înmatriculări în acest an, în scădere cu 11% în ritm anual, iar directorul Centrului de studii auto de la Duisburg, Ferdinand Dudenhöffer, mizează pe o contracţie de 8% până la 2,69 milioane de autoturisme înmatriculate.

„Piaţa auto germană nu a cunoscut o situaţie atât de proastă de la Reunificare”, susţine Ferdinand Dudenhöffer, într-un raport publicat luni. În timp ce în 2002 vânzările de automobile au fost afectate de închiderea reprezentanţelor, şi chiar a uzinelor auto, „efectele secundare ale pandemiei, sub forma penuriei de cipuri, turbulenţele de-a lungul lanţurilor logistice şi creşterea preţurilor la materiile prime au destabilizat piaţa auto mondială în 2020”, a explicat Ferdinand Dudenhöffer.

Potrivit acestuia, Germania a fost afectată în mod deosebit de criza semiconductorilor, care a impus oprirea producţiei şi a provocat dezordine într-o mare parte a economiei, inclusiv în industria auto.

Datele publicate de Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) arată că producţia internă a constructorilor germani a scăzut cu 32% în luna noiembrie până la 307.200 de autoturisme, iar pe ansamblul primelor 11 luni se înregistrează o scădere de 12%.

În plus, sectorul auto nu a depăşit complet criza, după o uşoară îmbunătăţire în cursul anului următor, relansarea nu ar urma să aibă loc decât în 2023, chiar dacă nivelul vânzărilor mondiale nu va reveni încă la nivelul din 2019, estimează Ferdinand Dudenhöffer.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts