China, cea mai mare piaţă auto din lume, a înregistrat anul trecut o creştere de 4,4% a vânzărilor de autoturisme, la 20,15 milioane de unităţi, datorită cererii solide pentru automobile electrice şi hibride, a anunţat, marţi, Asociaţia Chineză a Vehiculelor de Pasageri (CPCA), transmite Xinhua.
În decembrie, vânzările au scăzut cu 7,9%, la 2,1 milioane de unităţi. Pe ansamblul anului trecut, vânzările de vehicule electrice şi hibride în China au urcat cu 169,1%, la 2,99 milioane de unităţi.
Luna trecută, Ministerul de Finanţe a anunţat că din acest an vor fi reduse cu 30% subvenţiile la achiziţionarea noilor automobile electrice şi hibride.
Politica de acordare a subvenţiilor la automobilele electrice şi hibride se va încheia la 31 decembrie 2022, iar după acea dată nu va mai fi subvenţionat acest tip de vehicule. De asemenea, Ministerul de Finanţe a anunţat că va fi înăsprită supervizarea problemelor de siguranţă ale vehiculelor electrice şi hibride pentru a preveni accidentele.
Chiar dacă reducerea subvenţiilor ar putea afecta încrederea consumatorilor, impactul aspra vânzărilor de automobile electrice şi hibride va fi limitat, deoarece nivelul comenzilor este ridicat, a estimat CPCA.
Conform autorităţilor de la Beijing, înmatriculările de automobile electrice şi hibride în China au ajuns la 7,84 milioane în 2021, o creştere de peste 59% faţă de 2020. Cifra reprezintă 2,6% din totalul numărului de maşini din ţară, după ce în ultimii cinci ani a crescut semnificativ numărul înmatriculările de automobile electrice şi hibride în China.
Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum. Companiile auto, inclusiv Volkswagen AG, General Motors Co, Toyota şi Tesla, şi-au extins capacităţile de producţie în statul asiatic, unde autorităţile promovează automobilele electrice şi hibride pentru a reduce poluarea.