Opel Mokka-e – electrocool

Da mai departe!

Opel Mokka a revenit la testele AutoReport.ro în versiune electrică. Se pare că integrarea alături de PSA a adus pentru acest model nu doar un design frumos, ci și un lanț cinematic electric.


Noua generație Opel Mokka impresionează printr-un design și dimensiuni mai impozante. Consolele scurte și postura lată sunt tipice pentru apariția încrezătoare a vehiculului compact de 4,15 m cu cinci locuri. Cea mai impresionantă caracteristică frontală este Opel Vizor. Acesta acoperă noua parte frontală Opel, integrând perfect grila vehiculului, farurile LED și noua emblemă a fulgerului Opel Blitz într-un singur element. Denumirea modelului apare pentru prima dată în centrul hayonului cu un font special conceput. Partea spate este și ea frumos desenată, cu blocuri optice futuriste. Silueta este una a unui vehicul robust, Mokka părând acum un vehicul de dimensiuni mai mari. Mokka-e își dezvăluie la exterior caracterul electric prin intermediul literei e plasată în câteva zone cheie ale caroseriei.
De asemenea, interiorul reflectă această filosofie clară. Noul Opel Pure Panel integrează două ecrane de mari dimensiuni și se concentrează pe elementele esențiale. În contrast cu posturile de conducere supraîncărcare cu informații și comenzi, Pure Panel dispune de un design unic, clar. Este structurat clar și ușor de înțeles dintr-o singură privire. Designerii Opel au acordat o importanță sporită “detoxifierii” digitale.
Pentru a evita distragerea șoferului, aceștia au asigurat operarea intuitivă a sistemului. Butoanele controlează în continuare cele mai importante funcții, dar fără a fi nevoie să navigați prin submeniuri. Departe de ceea ce am văzut la Opel, aceasta pare o filozofie de design interior a PSA. Tot de la PSA s-a importat un design plăcut, curat, dar în neconcordanță cu anumite plastice mai tari. Pentru infotainment, pe modelul de test avem vârful de gamă Multimedia Navi Pro cu ecran tactil color HD de 10 inch. Monitoarele sunt integrate în noul Pure Panel și îndreptate spre șofer. Ecranul centrului digital de informații pentru șofer are o dimensiune de 12 inch. Cockpit-ul îndreptat spre șofer ne-a impresionat, dar și spațiul interior disponibil chiar și pentru 5 persoane.
Sub capotă avem un propulsor 100% electric ce dezvoltă 100 kW (136 CP). Acesta este cuplat la o transmisie de tip automată care livrează foarte eficient puterea. Motorul electric este alimentat de o baterie plasată strategic sub podea pentru a menține același spațiu disponibil pe versiunile pe benzină sau diesel, dar și pentru a coborî centrul de greutate al mașinii.
Sistemele de siguranță sunt și ele prezente la bordului noii generații Opel Mokka. Acestea includ sisteme avansate precum tempomat avansat și poziționare activă pe banda de circulație. Sistemul de iluminare oferă, de asemenea, tehnologii de vârf, cu farurile adaptive și funcție anti-orbire IntelliLux LED® matrix cu 14 elemente, unic în segmentul de piață al modelului Mokka. Toate variantele de model sunt dotate standard cu o frână de parcare electrică, precum și cu Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Printre dotări se numără și camera video panoramică, de 180 de grade pentru marșarier, sistemul automat de asistență la parcare, sistemul de protecție a părții laterale și sistemul de monitorizare a unghiului mort.

Opel Mokka-e
0-100 km/oră: 9 sec
Viteza maximă: 150 km/h
L/l/î: 4.151/1.987/1.531
Masă proprie: 2015 kg
Portbagaj: 310 litri
Acumulatori: 50kWh
Putere (CP): 136
Cuplu maxim (Nm): 260
Consum mediu: 17.4-17.8 kWh/100 km (mixt)
Autonomie WLTP: 318-324 kilometri
Cutie de viteze: automată

Related posts