Obiectiv BMW: Peste 200 de milioane de tone reducere a emisiilor CO2 până în 2030

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

BMW Group a anunțat ieri obiective ambiţioase pentru reducerea gazelor cu efect de seră. La Adunarea Generală Anuală de miercuri, compania a anunţat că va evita emisii de peste 200 de milioane de tone de CO2 până în 2030. Acest lucru este echivalent cu de peste 20 de ori emisiile de CO2 anuale ale unui oraş cu peste un milion de locuitori, precum München. Pentru a realiza acest lucru, BMW Group îşi reduce amprenta de carbon a automobilelor pe tot parcursul ciclului lor de viaţă – de la extracţia materiei prime, trecând prin producţie şi faza de utilizare, până la reciclarea la sfârşitul vieţii. Mai mult, utilizarea de mai puţine resurse va fi una dintre priorităţi.

„O maşină ecologică nu este creată numai prin utilizarea energiei verzi. Trebuie să proiectăm automobilele noastre pentru dezvoltare durabilă încă din prima zi de dezvoltare: reducând cantitatea de material folosit pentru fabricarea lor şi, mai presus de toate, planificând reutilizarea şi reciclarea de la bun început. În faţa creşterii preţurilor materiilor prime, acesta nu este doar un imperativ de mediu, ci şi unul de afaceri”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, miercuri la Adunarea Generală Anuală de la München. „Tehnologia necesară este deosbit de complexă: de aceea vrem să deschidem calea către economia circulară şi să jucăm un rol de pionierat. Lucrăm deja la cote pentru utilizarea materialului secundar la <<Neue Klasse>>, care sunt atât concrete, cât şi ambiţioase pentru a îndeplini standardele noastre înalte.”

RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE – BMW Group face din economia circulară tema centrală a IAA MOBILITY 2021

BMW Group va evidenţia potenţialul viitor al economiei circulare pentru protecţia mediului şi a climei la IAA MOBILITY 2021 din septembrie. Abordarea companiei „RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE” (RE:GÂNDEŞTE, RE:DUCE, RE:UTILIZEAZĂ, RE:CICLEAZĂ) oferă o imagine holistică a modului în care utilizarea materiilor prime primare poate fi redusă drastic în automobilele viitorului.

BMW Group intenţionează deja să ducă dezvoltarea durabilă la un nivel radical nou în modelele sale „Neue Klasse” de la mijlocul deceniului, reducând semnificativ consumul de resurse per automobil. Obiectivul este de a creşte substanţial procentul de materiale secundare (reciclate), cum ar fi oţelul reciclat, materialele plastice şi aluminiul. Confruntat cu lipsa resurselor naturale şi creşterea preţurilor materiilor prime, BMW Group consideră acest pas ca o pârghie crucială pentru practici de afaceri durabile şi un imperativ clar de eficienţă.

Pentru a realiza acest lucru, BMW Group a iniţiat o schimbare de paradigmă în dezvoltare prin abordarea sa „secondary first”, adică folosind material secundar oriunde permite calitatea şi disponibilitatea materialelor.

Amprenta de carbon a bateriei de înaltă tensiune va fi redusă cu mai mult de jumătate

Bateria de înaltă tensiune joacă un rol unic în acest sens: procesul de fabricaţie a bateriei şi producţia celulelor bateriei sunt mari consumatoare de energie şi, prin urmare, un factor important în amprenta de carbon a oricărui automobil electric. Odată cu următoarea generaţie a tehnologiei de baterii care urmează să fie introdusă în „Neue Klasse”, BMW Group îşi propune să reducă amprenta de carbon a bateriei de înaltă tensiune la mai puţin de jumătate din valoarea de bază pentru actuala tehnologie Gen5.

În plus faţă de trecerea la energia verde deja implementată de producătorii de celule, noul concept de baterie şi celulă, combinat cu chimia îmbunătăţită a celulelor, va aduce, de asemenea, o contribuţie semnificativă. Un alt factor este procentul în creştere de material secundar din celulele bateriei şi bateria de înaltă tensiune în ansamblu. Carcasa BMW iX conţine deja până la 30% aluminiu secundar. Până la 50% nichel secundar, o materie primă cheie, este utilizat în celula bateriei. În acelaşi timp, BMW Group şi-a limitat utilizarea materiilor prime critice în generaţia actuală a celulelor de baterii şi a redus cantitatea de cobalt din materialul catodic la mai puţin de 10%. Motorul electric nu mai necesită utilizarea pământurilor rare.

„Design circular” ca bază pentru economia circulară

Nevoile de reciclare sunt deja luate în considerare în proiectarea automobilului – deoarece extragerea materialelor într-o formă foarte pură este o provocare centrală pentru procesele de reciclare actuale. De exemplu, sistemul electric trebuie să fie uşor de îndepărtat, înainte de reciclare, pentru a evita amestecarea oţelului cu cuprul din cablajul automobilului. În caz contrar, oţelul secundar nu mai îndeplineşte cerinţele stricte de siguranţă ale industriei auto. Utilizarea monomaterialelor – de exemplu, pentru scaune – trebuie mărită în mod semnificativ pentru a permite realimentarea ciclului materialelor cu cantitatea maximă.

Un alt aspect-cheie este capacitatea eficientă de demontare. Pentru ca materialele secundare să poată concura pe piaţă, automobilul şi componentele individuale trebuie demontate rapid şi rentabil în vederea reciclării. Condiţiile preliminare pentru aceasta trebuie puse în aplicare la proiectarea automobilului – de exemplu, prin neasigurarea conexiunilor cu adeziv, ci prin proiectarea acestora astfel încât să poată fi detaşate din nou la sfârşitul duratei de viaţă a automobilului şi asigurându-se că diferite materiale nu sunt amestecate între ele.

Obiective de reducere a CO2 validate de Iniţiativa Obiectivelor Bazate pe Ştiinţă – întreaga producţie va deveni complet neutră din punct de vedere al carbonului net din 2021

BMW Group a făcut din dezvoltarea durabilă şi eficienţa resurselor punctul central al direcţiei sale strategice în 2020 şi, odată cu această realiniere, urmăreşte un curs mult mai ambiţios decât obiectivul de a limita creşterea temperaturii globale la două grade. De-a lungul ciclului de viaţă al automobilului şi al celor trei domenii luate în considerare, BMW Group şi-a stabilit obiective măsurabile şi verificabile care au fost validate de atunci de către Iniţiativa de Obiective Bazate pe Ştiinţă:

TemăReducere CO2 până în 2030 (din 2019)Obiectiv climatic echivalent
Producţie şi locaţii Scope 1+2-80% per automobilobiectiv mai ambiţios de 1,5°C
Lanţ de aprovizionare Scope 3 (în amonte)cel puţin -20% per automobilobiectiv 1,75°C
Fază de utilizare Scope 3 (în aval)peste -40% per automobil/kmobiectiv în intervalul propus de 1,5-1,75°C
Întregul ciclu de viaţă Scope 1-3cel puţin -33% per automobilobiectiv în intervalul propus de 1,5-1,75°C

Fiecare dintre aceste obiective reprezintă o reducere substanţială a emisiilor – cu alte cuvinte, o scădere reală a emisiilor de CO2 per automobil. Un factor-cheie este că producţia BMW Group şi toate locaţiile se aprovizionează cu 100% cu energie verde deja de la sfârşitul anului 2020. Începând cu acest an, BMW Group compensează şi emisiile de CO2 rămase (Scope 1+2) prin anumite măsuri de compensare, care acoperă, de asemenea, emisiile provenite de la automobilele de companie şi călătoriile de afaceri. Aceasta înseamnă că, începând cu 2021, întreaga producţie a BMW Group, inclusiv toate locaţiile sale din întreaga lume, va fi complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Pentru BMW Group, un lucru este cert: astfel de măsuri sunt un factor important în compensarea impactului net al emisiilor dăunătoare climei – cu toate acestea, ele nu trebuie să întârzie măsurile de fond care pot oferi o reducere reală a emisiilor. Din acest motiv, BMW Group aplică aceste măsuri doar pentru emisiile sale de carbon rămase care sunt încă inevitabile – de exemplu, din utilizarea unor instalaţii de cogenerare extrem de eficiente.

„În ceea ce priveşte BMW Group: evitarea vine înainte de compensare. În acest fel, ne-am redus deja consumul de energie per automobil produs cu peste o treime faţă de nivelurile din 2006 şi am reuşit chiar să reducem emisiile de CO2 corespunzătoare per automobil produs cu peste 70%”, a spus Zipse.

BMW Group este primul producător auto care şi-a stabilit obiective concrete de reducere a emisiilor de CO2 în lanţul de aprovizionare propriu până în 2030. Pe lângă utilizarea energiei verzi pentru producţia consumatoare de energie a celulelor de baterii din a cincea generaţie, au fost iniţiate alte măsuri – de exemplu, energia solară va fi utilizată în viitor pentru producţia de aluminiu, care este, de asemenea, foarte consumatoare de energie. BMW Group investeşte, de asemenea, într-o metodă inovatoare pentru producţia de oţel fără carbon, dezvoltată de compania start-up americană Boston Metal, prin fondul său de investiţii, BMW i Ventures.

2030: cel puţin 50% din vânzările globale sunt complet electrice

Un factor-cheie pentru decarbonizarea mobilităţii individuale şi cel mai important factor în reducerea emisiilor de CO2 în timpul fazei de utilizare va fi creşterea masivă a mobilităţii electrice – pe care BMW Group a intensificat-o şi mai mult în ultimii ani. Compania va oferi cinci modele electrice până la sfârşitul acestui an: BMW i3, MINI SE şi BMW iX3, precum şi cele două avanposturi principale de inovaţie, BMW iX şi BMW i4. Acestea vor fi urmate în următorii ani de versiunile complet electrice ale modelelor de mare volum BMW Seria 5 şi BMW X1. Lor li se vor alătura şi BMW Seria 7, succesorul MINI Countryman şi alte modele. Până în 2023, BMW Group va avea cel puţin un model complet electric pe şosele în aproximativ 90% din segmentele sale actuale de piaţă.

De acum până în 2025, BMW Group îşi va creşte vânzările de modele electrice cu o medie de peste 50% pe an – de peste zece ori numărul de unităţi vândute în 2020. Pe baza previziunilor sale actuale de piaţă, compania se aşteaptă şi ca cel puţin 50% din vânzările sale globale să provină de la automobile electrice în 2030. Valoarea reală poate varia semnificativ de la piaţă la piaţă şi va depinde în cele din urmă într-o mare măsură de progresele înregistrate în extinderea infrastructurii de încărcare la nivel regional.

La acel moment, nu va mai exista nici o poziţie de segment în întregul portofoliu de produse al BMW Group în care compania nu oferă cel puţin un model complet electric. Segmente individuale pot fi, de fapt, deservite exclusiv de modele complet electrice. De asemenea, compania va fi capabilă să gestioneze producţia pentru un procent mult mai mare de automobile complet electrice, dacă cererea se dezvoltă în consecinţă. În total, în următorii 10 ani, BMW Group estimează că va livra aproximativ 10 milioane de automobile complet electrice.

Definition CE 04 – model electric de producţie care urmează să fie dezvăluit în această vară

BMW Motorrad îşi extinde, de asemenea, gama de modele electrice pe două roţi pentru spaţii urbane: la #NEXTGen 2020, compania a împărtăşit o viziune concretă a modului în care ar arăta o motocicletă de producţie, care ar putea duce în curând mobilitatea electrică pe două roţi în oraşe la un nivel complet nou din punct de vedere tehnic şi optic, prin BMW Motorrad Definition CE 04. BMW Group va prezenta modelul de producţie corespunzător în această vară.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts