Primul automobil electric al mărcii Audi, e-tron, este rechemat pentru reparații în service-urile autorizate din cauza bateriei, care ar putea genera un incendiu, o defecțiune regăsită la mai multe mărci, mai ales pe primele generații de baterii, dar care a dat multe bătăi de cap chiar celor de la Audi.
Aproape 7.000 de vehicule Audi e-tron vor merge în service pentru verificarea și înlocuirea bateriilor de tracțiune, de înalt voltaj, din cauza mai multor incidente care au condus compania și autoritățile la concluzia că există un risc de incendiu. Defecțiunea provine de la posibile celule de baterie cu probleme care pot genera un scurt-circuit și, inevitabil, un incendiu.
Numărul exact al mașinilor rechemate este 6.839, în toată lumea, din care 495 sunt în Germania, mașini fabricate între 2020 și 2024, adică pe toată perioada de fabricație a acestui model.
Dar nu este prima campanie pentru baterie a acestui model. Tot în această lună, alte 6.103 mașini e-tron au fost rechemate, dintre care doar 75 sunt în Germania, pentru aceeași defecțiune.
În luna mai, au fost rechemate de asemenea două serii diferite, una cu 7.697 unități, din care 279 în Germania, restul în celelalte țări ale Europei și ale lumii, și alta cu 148 de unități, numai GT și RS GT. Iar la începutul acestui an a fost cea mai amplă campanie de rechemare pentru acest model, cu 43.345 vehicule Audi e-tron obligate să meargă în service pentru verificare și, după caz, înlocuirea bateriei.
Defecțiunea concretă se referea la pierderea de tensiune între celule, care poate conduce la o supraîncălzire și la incendiu, adică același tip de defect produs de celulele de baterii.
Cu un an în urmă, fusese consemnată prima rechemare pentru acest model, care a cuprins, mașini fabricate între 2022 și 2023, cu un total de 7619 afectate în toată lumea, din care 1.372 în Germania, fiind atât e-tron GT, cât și RS e-tron GT.