Nissan „omoară” marca Datsun a doua oară

Da mai departe!

Constructorul auto japonez Nissan Motor Co. a anunţat luni că a încetat producţia de vehicule marca Datsun, la mai puţin de zece ani după ce a relansat această marcă istorică la iniţiativa directorului general de la acea dată, Carlos Ghosn, transmite AFP.

„Nissan se concentrează pe modelele şi segmentele cheie. Producţia modelului Datsun redi-GO va înceta la uzina de la Chennai (India)”, a informat grupul auto nipon într-un comunicat de presă. Vânzările vor continua până la epuizarea stocurilor, iar serviciile post-vânzare vor fi menţinute pentru vehiculele în circulaţie, a adăugat Nissan.

Această fabrică din India era ultima uzină care mai produce vehicule marca Datsun, după ce Nissan a încetat în 2020 să mai producă vehicule sub marca Datsun în Indonezia şi Rusia, în conformitate cu un vast plan de restructurare a grupului la scară mondială.

În 2021 doar aproximativ 7.000 de automobile marca Datsun au fost vândute, a precizat pentru AFP un purtător de cuvânt de la Nissan.

Grupul auto japonez Nissan a mai înmormântat odată marca Datsun în 1981, pentru ca în 2013 Carlos Ghosn să decidă să o relaseze ca o marcă de vehicule ieftine în ţările emergente, urmând exemplul mărcii Dacia de la Renault.

Însă după căderea lui Carlos Ghosn, la finele lui 2018, urmărit de justiţia japoneză pentru nereguli financiare astfel că un an mai târziu a fugit în Liban, şefii de la Nissan au decis să revizuiască drastic strategia grupului prin concentrarea pe pieţele cheie în loc să intre într-o cursă globală a volumelor.

Originea mărcii Datsun datează din anii 1910 iar primul model de automobil a fost lansat în 1931. Doi ani mai târziu marca a fost preluată de grupul care ulterior a devenit Nissan. Marca Dat a cunoscut o epocă de aur în anii 1950-1960 şi a vândut 20 de milioane de unităţi în 190 de ţări din întreaga lume, până la prima sa dispariţie în 1981.

Related posts