Nissan Juke – hibridizare de aliniere la strategia de brand

Da mai departe!

Atrăgătorul Nissan Juke se întoarce la testele AutoReport.ro într-o versiune mai specială: full hybrid. Acest model ne-a însoțit într-un review ce l-a dus până la Sinaia și l-a făcut să ruleze peste 400 kilometri, în condiții de trafic urban și extraurban.

Noul Nissan JUKE vine cu dimensiuni mai mari, o ținută sportivă, jante din aliaj de 19” și design în stil coupé. Echipat cu blocuri optice integral LED, noul JUKE păstrează farurile iconice circulare și adaugă noua semnătură luminoasă în formă de Y, care completează grila V-Motion specifică Nissan. Silueta este acum cea a unei mașini mai masive, dar, în același timp, futuristă.

Sub caroserie găsim un sistem hibrid primit de gama Juke în vara anului 2022. Noul sistem de propulsie combină un motor pe benzină cu patru cilindri de 1,6 litri, având o putere de 95 CP și un cuplu de 148 Nm, cu un motor electric de 50 CP și 205 Nm. În ansamblul de propulsie mai sunt incluse o baterie cu o capacitate de 1,2 kWh și un generator de pornire cu o putere de 15 kW.

Mașina stă foarte bine pe drum, mai bine decât generația precedentă. Direcția este destul de precisă, iar suspensia confortabilă. Dimensiunile mai mari sunt responsabile de comportamentul dinamic mai bun. Modelul de test pornește întotdeauna în modul electric, de aici se poate selecta: Eco, Hybrid sau Sport. Oricare ar fi alegerea, consumul obținut este unul foarte bun, iar mașina poate rula în mod full-electric până la 55 km pe oră.
Cu transformări și la interior, noul JUKE oferă un spațiu mai mare atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. Spațiul pentru picioare pentru pasagerii din spate este extins cu 5,8 cm, înălțimea la cap este mai mare cu 1,1 cm, iar portbagajul are capacitate de 422 litri – toate acestea asigurând cu 20% mai mult spațiu. Interiorul complet redefinit oferă plăcere și confort sporit pentru șofer, prin spațiul extins, comenzile intuitive și soluțiile de depozitare mai ușor de utilizat. Noile materiale soft-touch de pe planșa de bord, finisajele ușilor oferă o senzație premium, completată de scaune sport monoforme, pe versiunea testată de noi fiind din piele Alcantara. Șoferul și pasagerul au parte de un interior complet ergonomic, dar și de scaune cu difuzoare integrate în tetiere, o idee a celor de la Bose.

Cu noul sistem de Infotainment NissanConnect, șoferii pot utiliza Apple CarPlay și Android Auto pentru a-și proiecta și utiliza aplicațiile preferate de pe smartphone-uri direct pe ecranul tactil de 8”. Șoferii pot accesa, de asemenea, Hărțile TomTom & Live Traffic sau își pot activa In-Car Wi-Fi pentru a permite pasagerilor să își conecteze laptopurile sau tabletele. De asemenea, foarte utilă este opțiunea care permite conectarea telefonului prin intermediul Android Auto (Apple CarPlay) pentru o experiență cât mai bună de condus conectat.
Aplicația NissanConnect Services oferă controlul asupra mai multor funcții ale mașinii. Proprietarii Nissan JUKE pot verifica acum starea de blocare a ușii vehiculului lor și pot bloca sau debloca mașina direct de pe smartphone. Pentru o siguranță sporită, șoferii pot verifica, de asemenea, presiunea și nivelul uleiului înainte de a pleca într-o călătorie.
Șoferii și pasagerii pot asculta muzică la un volum mai mare și la o calitate excelentă, cu sistemul de sunet Bose Personal Plus. Cu opt incinte acustice puternice ce includ două unități Bose UltraNearfield integrate în ambele tetiere frontale – ascultătorii se pot bucura de e experiență audio completă.
Am condus mașina de test în toate condițiile de rulare disponibile în România: urban, dar și pe drum național. Ceea ce ne-a impresionat la sfârșitul testului a fost consumul mic. Asta în ciuda faptului că pe autostradă am rulat cu viteză destul de mare.
Juke a ajuns la: lungime 4.210 mm, înălțime 1.595 mm, lățime de 1.800 mm. Își păstrează caracterul compact și este mai ușor cu 23 kg. Datorită oțelului de înaltă rezistență, noul crossover este prevăzut cu o platformă mai rigidă, care asigură o stabilitate, performanță, capacitate de virare sporite, dar și mai multă siguranță și control.
Noua generație vine cu tehnologii avansate. Sistemul ProPILOT este disponibil pe JUKE, în premieră. Proiectat pentru utilizarea pe autostrăzi, în traficul pe cu o singură bandă, sistemul ProPILOT accelerează sau frânează pentru ca șoferul să mențină distanța și viteza potrivite și de asemenea, menține mașina pe centrul benzii de circulație.
În plus, JUKE propune un pachet complet de tehnologii de siguranță, incluzând Frânare Inteligentă de Urgență cu Recunoaștere Pietoni și Cicliști, Recunoaștere Semne de Circulație, Avertizor Părăsire Bandă, Alertă Trafic Spate și Intervenție Unghi mort, ca o premieră Nissan unică în segment. Intervenția Unghi Mort avertizează șoferul când o mașină intră în unghiul său mort și readuce JUKE înapoi pe banda de circulație.

Nissan Juke Hybrid 143 N-Design

0-100 km/h: 10,1 sec

Viteza maximă: 166 km/h

L/l/î: 4.210/1.800/1.595

Masă proprie: 1.210 kg

Portbagaj: 422 litri

Cilindree (cmc): 1.598

Putere (CP): 143 la 5.500 rpm

Cuplu maxim (Nm): 148 la 3.600 rpm

Putere motor electric: 49 CP

Cuplu motor electric: 205 Nm

Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)

Cutie de viteze: multimodală

Related posts