Constructorul japonez Nissan a anunțat o creștere ușoară a vânzărilor la nivel global, pe fondul încheierii crizei de semiconductori. Pe întreg anul fiscal, cifrele Nissan sunt însă mai mici decât cele din anul anterior.
Nissan a vândut în luna februarie a acestui an 265.101 automobile la nivel global, înregistrând pentru prima dată după foarte mult timp o creștere lunară. Comparativ cu cel mai bun an al mărcii, 2018, nivelul este aproape de jumătate (415.465 vehicule în 2018). De altfel, pe segmentul de autoturisme, Nissan a înregistrat un declin de 8,1% pe piața internă, cu -5,6% scădere autoturisme plus vehicule comerciale. Pe piețele externe, februarie a adus un plus discret, de 1 procent, cu 220.445 vehicule vândute.
Cu doar o lună înainte de încheierea anului fiscal, vânzările Nissan sunt la cel mai redus nivel din ultimul deceniu, cu numai 2,81 milioane de vehicule, față de 3,48 milioane vândute în anul fiscal anterior, reprezentând o scădere de 19,3% față de anul trecut și una de 45,7% față de perioada similară din 2018, vârful istoric al vânzărilor mărcii Nissan.
Nici producția nu a avansat în anul fiscal care urmează să se încheie la 31 martie 2023, chir dacă luna februarie a adus o creștere de 9,2% a producției, la 300.734 unități, din care 242.970 au fost fabricate în afara Japoniei (+7,4%). Dintre toate piețele, cea mai mare revenire se remarcă în UK, unde cele 26.977 de vehicule produse au adus o majorare a volumului cu 43,8% față de februarie 2022. După 11 luni din anul fiscal, Nissan are o producție totală de 2,9 milioane de vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 6,1% față de anul trecut, din volumul total, 2,38 de milioane fiind produse în uzinele din afara Japonei (-11,6%).
O contribuție la declinul Nissan are și piața din China, unde pe lângă scăderile de vânzări și producție a intervenit și o schimbare de raportare în parteneriatul cu Dongfeng, prin transferul de acțiuni, astfel încât vehiculele produse de fabrica DFAC și vândute pe această piață nu mai sunt raportate de Nissan. Față de 1,2 milioane de vehicule produse și vândute în 2022, anul acesta compania a raportat doar aproximativ 850.000, în China. Nissan și-a restructurat în ultimii doi ani întreaga afacere, prin oprirea unor unități de producție și ieșirea de pe unele piețe, inclusiv prin micșorarea gamei oferite.