Michelin şi-a vândut operaţiunile din Rusia

Da mai departe!

Producătorul francez de anvelope Michelin a anunţat vineri vânzarea activităţilor sale din Rusia, formate din Russia Tyre Manufacturing Company şi Camso CIS, către distribuitorul local de anvelope Power International Tires, transmite Reuters.

Grupul francez, prezent şi pe piaţa din România, nu a dezvăluit detalii legate de valoarea tranzacţiei, dar a precizat că acordul, aprobat de autorităţile ruse, va permite păstrarea a 250 de locuri de muncă, în principal la fabrică Michelin de la Davydovo.

Uzina pe care Michelin a inaugurat-o în 2004 la Davydovo, în apropiere de Moscova, are în prezent 750 de angajaţi şi produce până la două milioane de anvelope pe an, în principal pentru piaţa rusească, dar şi pentru unele ţări din nordul Europei. Anul trecut, vânzările din Rusia au reprezentat 2% din vânzările Michelin şi 1% din producţia globală de anvelope pentru autoturisme.

Michelin a precizat vineri că a fost imposibil ca fiecare angajat al său să fie transferat la Power International Tires şi, prin urmare, celor care doresc să părăsească compania li se va permite să o facă „în condiţii bune”.

Compania franceză era prezentă în Rusia din 1997 şi a devenit prima companie internaţională de anvelope care şi-a deschis propria fabrică de producţie în această ţară în 2004. Anul trecut a anunţat că îşi suspendă activitatea industrială în Rusia şi exporturile în această ţară, ca urmare a invaziei Moscovei în Ucraina.

Industria de anvelope a fost lovită puternic de sancţiunile occidentale impuse Rusiei, care i-au oprit aprovizionarea cu materii prime critice şi au dus la închiderea uzinelor care aprovizionau clienţi din afara Rusiei. În luna aprilie a acestui an, Michelin a anunţat că încetarea activităţilor sale în Rusia a dus la o scădere cu 25% a volumelor de vânzări în primul trimestru.

Grupul Michelin, care numără 123.000 de salariaţi la nivel mondial, şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproximativ 4.000 de angajaţi, trei uzine – două la Zalău şi una la Floreşti – şi o reţea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru şi Serbia. 

Related posts