Mercedes-Benz va lansa începând din toamnă 4 modele electrice

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Mercedes-Benz se pregăteşte să lanseze o întreagă gamă de automobile electrice, atacând direct Tesla şi BMW, cele mai de succes mărci în zona premium a acestui segment de piaţă. Mutarea Daimler poate fi interpretată şi ca un semnal că maşina cu baterie ar putea deveni în sfârşit o afacere profitabilă.

Mercedes-Benz va lansa patru autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, două modele sedan şi două modele SUV, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate companiei. Daimler va crea o nouă marcă sub umbrela Mercedes-Benz pentru gama de electrice, însă compania nu a ales încă denumirea.
În luna iunie, directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, a declarat că Mercedes are de gând să prezinte o maşină electrică la Salonul Auto de la Paris, în septembrie.
Compania americană Tesla, fondată de miliardarul Elon Musk, a stabilit prin Model S un standard ridicat pentru autoturismul electric premium şi încearcă să se extindă pe piaţa SUV-urilor, prin Model X, şi în zona mainstream cu modelul mai ieftin Model 3. Rezultatele financiare ale Tesla, o companie care poate fi descrisă, ca model de afaceri, drept la graniţa dintre producător auto şi startup IT, nu au ţinut însă pasul cu succesul comercial al Model S. Listată la bursă poate prematur în perpetua luptă pentru finanţare, Tesla se confruntă cu pierderi, cu întârzieri în ceea ce priveşte lansarea de noi modele şi cu perioade de aşteptare îndelungate până ce maşinile ajung la clienţi.
Totuşi Elon Musk, pururi optimist, a anunţat recent că Tesla va lansa în 2017 un TIR şi un microbuz, ţintind piaţa transportatorilor de persoane şi a transportului de mărfuri pe distanţe medii şi mari.

Un investitor major în automobile electrice premium este şi BMW, eternul rival al Mercedes-Benz, care a combinat propulsia electrică cu folosirea de materiale precum fibra de carbon şi cu designuri avangardiste. BMW a atacat direct segmentul mainstream cu modelul electric i3 şi piaţa sport cu modelul de vârf i8.
Prinşi în ofsaid de Tesla, producătorii de automobile din Germania şi nu numai încearcă să demonstreze că pot face faţă viitorului, în contextul reglementărilor tot mai dure privind emisiile de gaze cu efect de seră. Automobilul electric este încă departe de statutul de produs de larg consum, clienţii fiind de regulă descurajaţi de autonomia mediocră între două încărcări, absenţa unei infrastructuri serioase de staţii de încărcare, perioada mare de timp necesară pentru reîncărcarea bateriei şi preţurile mult mai ridicate, atât de achiziţie cât şi de întreţinere – bateria trebuie înlocuită odată la câţiva ani, cu un cost uriaş.
BMW s-a grăbit să lanseze i3 şi i8 pentru a face faţă asaltului Tesla, în timp ce Mercedes şi-a tot amânat debutul în zona maşinilor electrice. Acum, rolurile s-au inversat. În timp ce Daimler pregăteşte, potrivit Bloomberg, nu mai puţin de patru modele electrice, BMW a amânat lansarea unui nou „i” pentru cel puţin cinci ani.
Pe lângă autoturismele electrice, Daimler vrea să introducă până la începutul deceniului viitor şi primul TIR cu propulsie exclusiv electrică şi a promis totodată că va introduce variante electrice ale tuturor modelelor din gama de automobile city Smart.
Prima maşină electrică Mercedes-Benz va fi produsă la fabrica din Bremen, Germania, potrivit surselor Bloomberg. Începând de anul viitor, tot la Bremen va fi produsă o variantă a SUV-ului GLC care combină propulsia electrică şi sistemul fuel-cell cu hidrogen. Prototipul ar putea fi dezvăluit în luna septembrie, iar modelul ar avea o autonomie de aproximativ 500 de kilometri cu o singură încărcare. Cu această ocazie am putea vedea şi elementele de design desenate de Mercedes-Benz prin care vor fi evidenţiate modelele electrice.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts