Japonezii de la Mazda au anunțat revizuirea planului de afaceri elaborat în 2019, mizând acum pe investiții de 10,6 miliarde de dolari și parteneriate care au rolul de a susține electrificarea gamei.
Rămași în urmă în domeniul electrificării gamei de produse și conștienți de asta, japonezii de la Mazda au anunțat că vor investi 10,6 miliarde de dolari (1,5 mii de miliarde de yeni) pentru a își electrifica gama de produse până în 2030.
Cum acest lucru este dificil și foarte costisitor pentru o companie de dimensiunile Mazda, compania niponă a încheiat mai multe parteneriate menite să susțină noul plan. Astfel, în domeniul bateriilor pentru viitoarele vehicule electrice, Mazda va colabora cu chinezii de la Envision AESC Group. De asemenea, în cel al semiconductorilor cu carbură de siliciu cu grupul japonez Rohm, iar sistemele de acționare electrică vor fi rezultatul unui joint-venture, numit MHHO Electric Drive, cu furnizorii Ondo, Hiroshima Aluminium Industry și Hirotec.
Un alt proiect, numit Mazda Imasen Electric Drive, va dezvolta invertoarele necesare mașinilor electrice. Va fi o afacere deținută cu părți egale (50% – 50%) de Mazda Motors și Imasen Electric Industrial. În fine, noi motoare electrice vor fi produse de producătorul auto japonez împreună cu MCF Electric Drive, Fukuta Electric & Machinery și Chuo Kaseihin.
„Vom continua cu electrificarea pas cu pas împreună cu partenerii noștri. Va trebui să dezvoltăm noi tehnologii pentru baterii și unități de acționare electrică, ” a declarat în această săptămână Akira Marumoto, CEO al Mazda.
Motivul pentru care Mazda, un producător auto conservator și cu principii foarte bine definite, a apelat la atâția parteneri este, dincolo de costurile majore ale electrificării, conștientizarea ideii că mașinile electrice vor reprezenta în 2030 între 25% și 40% din vânzările globale ale mărcii. Anterior, niponii nu estimau decât un maximum de 25%.
„Până în 2030 vom realiza o mutare completă către vehicule electrice”, a punctat Marumoto, adăugând că schimbarea va include lansarea de noi modele în China și alte piețe globale. De altfel, oficialul a menționat și luarea în calcul a unei uzine în SUA. „America de Nord este cea mai importantă piață pentru noi. Având în vedere asta, sperăm să producem vehicule electrice în America de Nord la un moment dat. În acest moment ne gândim la această posibilitate pentru a doua jumătate a fazei 2 (n.n. – a planului)”, a declarat CEO-ul Mazda referindu-se la perioada 2025-2027.
Odată cu lansarea noului plan, Mazda a prezentat și un nou studiu de design și proiectare a mașinilor sportive numit „Vision Study Model”, un coupe care aduce aminte de siluetele unor modele precum RX-7 sau RX-8.