Mazda MX-5 a aniversat în acest an 30 de ani. Ce alt mod mai bun de a sărbători puteți găsi în afara unui test la volanul unei ediții aniversare abia coborâtă de pe rampa de transport? Autoreport.ro a facut-o! Mazda MX-5 30th anniversary edition a pornit alături de noi în primul său drum până la Vama Veche.
Cu o cariera de 30 de ani și aflat acum la a 4-a generație, MX-5 este una dintre cele mai logevive modele de pe piața auto. Acestă generație este și cea mai frumoasă, deoarece a moștenit liniile designului KODO. Noua generație a primit însă forme mult mai tăioase, mult mai agresive, față de vechile generații. Acum micuța mașină este mai apetisantă și pentru clienții care vor o mașină sport care să impresioneze. Silueta este una a unei ultra-sportive, iar blocurile optice par venite din viitor. În plus, față de un MX-5 RF în echiparea Revolution, această ediție aniversară vine cu noutăți precum vopseaua în nuanța Racing Orange, etriere Brembo vopsite în portocaliu, jante de aluminiu forjat, amortizoare Bilstein și insignă aniversară cu numărul de serie al mașinii.
Odată cu noua generație, Mazda a modernizat interiorul lui MX-5. Materialele sunt de calitate mult mai bună, la fel și finisajele. Modelul aniversar primește scaune Recaro și inserții portocalii pe bord. Ergonomia pe care o are la dispoziție șoferul este foarte bună, la fel și vizibilitatea, iar răspunsul direcției este unul dintre cele mai bune din segment. Conectivitatea este unul dintre atributele principale ale modelului, mulțumită sistemului MZD Connect, care permite conectarea prin bluetooth a smatphone-ului și folosirea funcțiilor acestuia prin intermediul ecranului tactil de 7 inci, poziționat în partea de sus a consolei centrale. Menționăm și sistemul audio de la Bose cu boxe în tetiere care asigură un sunet de o calitate foarte bună pentru a vă convinge că interiorul este pe măsura exteriorului.
MX-5 oferă doar 2 locuri, iar în portbagaj am reușit să bag 3 cutii cu adidași. Dar cele două locuri sunt confortabile și fun. Scaunele oferă tot confortul lombar și lateral posibil, au răcire și boxe în zona tetierelor. Chiar și cu top-ul coborât, muzica sau convorbirile telefonice se aud foarte bine. Modelul RF are un mod de decapotare parţială cu un hard-top, aceasta fiind cea mai nouă versiune MX-5 și preferata noastră.
Sub capotă este un motor din gama de vârf, regăsit și pe celelalte mașini Mazda: un Skyactiv-G de 2 litri, pe benzină care oferă 184 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Poate că cifrele acestea nu impresionează la o primă vedere, dar greutatea scăzută a mașinii și felul în care poate fi condusă această mașini dau senzații tari celor care preferă condusul sportiv. MX-5 este foarte manevrabilă, se lipește de asfalt și stă bine în curbe. Suficient ca să ne facă să ne-o dorim.
Mazda MX-5 este o decapotabilă sigură. Oferă multe sisteme active de siguranță, așa cum sunt avertizarea la părăsirea accidentală a benzii de rulare sau sistemul de avertizare pentru unghiul mort. Acestea pe lângă cameră, senzori de parcare și multe airbag-uri.
Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G Revolution Ediție aniversară
0-100 km/h: 6,5 sec
Viteza maximă: 219 km/h
L/l/î: 3.915/1.730/1.235
Masă proprie: 1.030 kg
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 184 la 7.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 205 la 4.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Manuală, 6 trepte