Mazda a produs peste 2 milioane de autovehicule cu motoare rotative

Da mai departe!

Mazda Motor Corporation a anunțat astăzi că volumul total de producție al vehiculelor cu motor rotativ Mazda a depășit două milioane de unități. Mazda a fost singurul producător auto care a fabricat vehicule cu motor rotativ în masă, timp de mulți ani. Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), introdus în 1967, a fost primul vehicul cu motor rotativ al companiei.

Motorul rotativ este un motor cu o structură unică, care utilizează mișcarea de rotație a rotorilor triunghiulari pentru a genera putere. Primul vehicul Mazda echipat cu un motor rotativ a fost Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), introdus în 1967. De atunci, Mazda a continuat să perfecționeze performanțele motoarelor sale rotative, îmbunătățind puterea, economia de combustibil și durabilitatea, menținându-și poziția de unic producător auto care fabrică în masă motoare rotative timp de mulți ani.

În luna iunie a acestui an, Mazda a reluat producția de vehicule cu motor rotativ pentru prima dată în ultimii 11 ani, după ce a întrerupt producția modelului Mazda RX-8 în 2012. Compania va începe să vândă cel de-al doisprezecelea vehicul cu motor rotativ, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, în zilele următoare. Vânzările în Europa vor începe în toamna anului 2023, în funcție de piață.

Takeshi Mukai, Director și Senior Managing Executive Officer la Mazda, a făcut următoarea declarație ca răspuns la atingerea a două milioane de unități produse.

„Motorul rotativ este o parte specială a istoriei Mazda și reprezintă „spiritul nostru de a ne provoca limitele în mod constant”. Motorul rotativ este foarte îndrăgit de clienții din întreaga lume și suntem încântați să reluăm producția și să îl vedem revenind. Aș dori să profit de această ocazie pentru a le mulțumi sincer tuturor celor care ne-au sprijinit în această călătorie – în special, numeroșilor clienți care au achiziționat vehicule cu motor rotativ, fanilor motorului nostru rotativ și tuturor partenerilor noștri de afaceri care au fost implicați în dezvoltare și producție. Pe viitor, vom continua să transmitem acest „spirit prin care ne provocăm limitele în mod constant”, oferind vehicule atractive care să le redea clienților noștri o experiență de condus captivantă chiar și în era electrificării.”

Mazda va continua să dezvolte „bucuria de a conduce” în cadrul valorii sale de bază, „centrarea pe factorul uman”, și își propune să ofere „bucuria de a trăi” prin crearea unor experiențe memorabile în viața de zi cu zi a clienților.

Cronologia motoarelor rotative Mazda

iulie 1961                        Asociere tehnică cu NSU and Felix Wankel

mai 1967                        Anunțarea finalizării motorului rotativ și lansarea Mazda Cosmo

                                       Sport (Mazda 110S)

iulie 1968                       Lansarea Mazda Familia Rotary Coupe (Mazda R100 coupe).

octombrie 1969              Lansarea Mazda Luce Rotary Coupe (Mazda R130 coupe).

mai 1970                        Lansarea Mazda Capella Rotary (Mazda RX-2).

septembrie 1971            Lansarea Mazda Savanna (Mazda RX-3).

noiembrie 1972              Lansarea celei de-a doua generații Mazda Luce Rotary (Mazda

                                       RX-4).

iunie 1973                      Volumul total de producție de vehicule cu motor rotativ ajunge

                                       la 500.000.

februarie 1974               Lansarea celei de-a doua generații Mazda Capella (Mazda RX-2).

aprilie 1974                    Lansarea Mazda Rotary Pickup (REPU) în America de Nord.

iulie 1974                       Lansarea Mazda Parkway Rotary 26.

aprilie 1975                    Lansarea Mazda Roadpacer AP.

octombrie 1975             Lansarea celei de-a doua generații Mazda Cosmo AP

                                      (Mazda RX-5).

octombrie 1977             Lansarea celei de-a treia generații Mazda Luce (Mazda 929L).

martie 1978                   Lansarea primei generații Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7).

noiembrie 1978             Volumul total de producție de vehicule cu motor rotativ ajunge la 1

                                      milion.

noiembrie 1981             Lansarea celei de-a treia generații Mazda Cosmo și a 4-a

                                      generație Luce seria Rotary (Mazda 929)

octombrie 1985             Lansarea celei de-a doua generații Mazda Savanna RX-7

                                      (Mazda RX-7).

aprilie 1986                   Volumul total de producție de vehicule cu motor rotativ ajunge la

                                      1,5 milioane.

septembrie 1986           Lansarea celei de-a cincea generații Mazda Luce (Mazda 929).

aprilie 1990                   Lansarea celei de-a patra generații Mazda Cosmo

                                      (Eunos Cosmo), echipată cu un motor rotativ cu trei rotoare.

iunie 1991                     Mazda 787B câștigă cea de-a 59-a ediție a cursei 24 de ore de la

                                      Le Mans.

decembrie 1991            Lansarea celei de-a treia generații Mazda RX-7 (ɛ̃fini RX-7) l

                                      launches.

aprilie 2002                   Lansarea ultimului model Mazda RX-7 în ediție limitată, Spirit R

                                     Series.

aprilie 2003                   Lansarea modelului Mazda RX-8.

noiembrie 2011             Lansarea ultimei ediții speciale Mazda RX-8, Spirit R.

iunie 2012                     Producția modelului Mazda RX-8 se încheie.

iunie 2023                     Începe producția modelului Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.

octombrie 2023             Volumul total de producție a vehiculelor cu motor rotativ atinge 2

                                      milioane.

Related posts