Mașinile chinezești încep să obțină punctaje maxime la testele EuroNCAP

Da mai departe!

Modelele BYD continuă să facă performanță în testele de siguranță EuroNCAP, deși ele sunt mult mai ieftine decât cele din Europa. Alături de cel mai mare producător de mașini electrice din lume, după Tesla, un scor bun a fost obținut și de un model XPENG, o marcă mai mică dar la fel de ambițioasă.

Organizația EuroNCAP, specializată în testarea siguranței vehiculelor vândute pe piața din Europa, a publicat un nou set de rezultate, în care trei modele din China au primit scoruri maxime. „Chinezii fac valuri pe piața europeană”, titrează cei de la EuroNCAP, entuziasmați de rezultatul obținut. BYD SEAL și Dolphin sunt alte două modele testate ale grupului chinez, după Atto 3 care a fost deja testat și a primit cinci stele. Atât Seal, care este un sedan de clasă medie, rival cu Tesla, cât și Dolphin, care rivalizează cu VW ID.3 și cu alte modele electrice compacte, „sunt bine echipate cu o gamă impresionantă de tehnologii de siguranță, inclusiv asistență pentru bandă și viteză”, spun cei de la EuroNCAP. Printre altele, în rândul echipamentelor de siguranță de pe mașinile BYD se numără și cel care detectează prezența unui copil și alertează șoferul despre acest lucru, pentru a evita accidentele produse prin uitarea acestuia pe bancheta din spate. Seal a primit peste 80 de puncte la protecția pasagerilor adulți și copii și 76 de puncte la sistemele de asistență. Dolphin a avut note și mai mari, deși are un preț mai mic și, teoretic, echipamente de bază mai reduse.

Al treilea model din China, Xpeng P7, este o limuzină care concurează cu Tesla Model S, având o baterie foarte mare, de 80 kWh și un confort specific mărcilor premium. Notele obținute de acesta au fost comparabile cu cele ale BYD, cu peste 80 de puncte la protecția pasagerilor adulți și copii și 78 de puncte la sistemele de asistență.

Michiel van Ratingen, secretarul general al EuroNCAP spune că producătorii chinezi nu își permit să vină cu un nivel scăzut al sistemelor de siguranță în Europa. „Concurența dintre producătorii de automobile este forța motrice din spatele succesului Euro NCAP. Niciun producător nu își poate permite să rămână în urmă când vine vorba de siguranță, iar aceasta este motivația pentru inovație. Noile mărci chineze au intrat în acțiune, recunoscând că cumpărătorii de mașini europeni nu vor face compromisuri în ceea ce privește siguranța”.

Related posts