Când a dezvăluit modelul EV3 în luna mai a acestui an, Kia a prezentat un automobil care face mai accesibilă și facilă mobilitatea sustenabilă. Pentru a-și îndeplini acest angajament, noul SUV compact 100% electric de la Kia dispune de tehnologii de vârf în industrie, o autonomie WLTP de până la 600 km și capacitate de încărcare rapidă.
Combinația revoluționară de calități ale modelului EV3 face că utilizatorii să nu trebuiască să fie reticenți să facă tranziția de la o mașină cu motor cu combustie internă (ICE) la un automobil electric (EV).
Echipa de dezvoltare Kia a fost hotărâtă să creeze un SUV 100% electric care să ridice ștacheta pentru ceea ce se așteaptă de la un EV compact. Realizarea acestui lucru a însemnat elaborarea unui set complet nou de parametri, cum ar fi frânarea regenerativă inteligentă și capacitatea de a alimenta sau încărca dispozitive externe, cum ar fi echipamentele de camping, permițând clienților să se bucure de o gamă largă de stiluri de viață și de condus care nu erau disponibile anterior în acest sector.
Tehnologia inovatoare de vârf se află în centrul dezvoltării modelului EV3, inginerii Kia asigurându-se că aceste inovații aduc beneficii reale pentru pasagerii modelului EV3.
Inovațiile tehnologiei „i-Pedal”
Kia inovează constant și a evoluat tehnologia sa de frânare regenerativă pentru modelul EV3 cu sistemele îmbunătățite „i-Pedal 3.0” și ”Smart Regenerative 3.0”. Aceste tehnologii duc conceptul de condus cu o singură pedală la următorul nivel pentru a oferi mai multă plăcere și eficiență.
Cea mai recentă tehnologie „i-Pedal 3.0” oferă șoferului mult mai multă flexibilitate și control prin separarea nivelului de frânare regenerativă de funcția de control a opririi complete a mașinii. Condusul complet cu o singură pedală poate fi acum utilizat în toate modurile de frânare regenerativă, în timp ce sistemul „i-Pedal 3.0” poate fi utilizat opțional în marșarier și își va aminti și setarea selectată anterior atunci când automobilul este oprit. Sistemul poate fi selectat printr-un proces mai simplu, prin acționarea padelei din partea stângă a volanului mai mult de o secundă.
Nivelurile de frânare regenerativă sunt evaluate de la 0 la 3, cea mai substanțială frânare de nivel 3 fiind ideală pentru condusul cu multe porniri-opriri în trafic intens, unde șoferii ar putea avea nevoie să încetinească rapid mașina. De asemenea, acest lucru a fost optimizat cu o calibrare mai liniară pentru rezultate mai fine.
Nivelul 2 oferă o forță de frânare puțin mai mică, o setare ideală pe un drum virajat, permițând șoferilor să se implice cu adevărat în experiența de condus, încetinind ușor SUV-ul în viraje, fără a atinge pedala de frână. Această abordare sustenabilă poate extrage mai multă autonomie de la fiecare încărcare a bateriei.
În timpul unei călătorii mai lungă pe autostradă, șoferii ar putea prefera Nivelul 1 sau chiar Nivelul 0, care permite modelului EV3 să se deplaseze liber atunci când se eliberează accelerația. Aceste niveluri de frânare regenerativă oferă o decelerare mai confortabilă. Nivelul 0 al sistemului „i-Pedal” permite modelului EV3 să se deplaseze complet, aducând în același timp o rată de decelerare similară nivelului 1 la viteze mai mici.
Tehnologii inteligente pentru un condus fără griji
Kia EV3 este primul automobil care dispune de tehnologia „Smart Regenerative System 3.0” de la Hyundai Motor Group. Acest sistem inteligent oferă șoferului un copilot digital care poate scana drumul din față și poate răspunde la situații cu reacții fulgerătoare.
Sistemul „Smart Regenerative” este activat prin acționarea mai mult de o secundă a padelei dreapta de pe volan și integrează tehnologia de condus autonomă cu frânare regenerativă.
Când șoferul eliberează pedala de accelerație, sistemul folosește senzori pentru a detecta distanța până la automobilul din față și informații oferite de sistemul de navigație pentru a decelera automat la o viteză sigură, dacă este necesar.
În timp ce sistemul anterior de regenerare inteligent dezvoltat de Kia se baza exclusiv pe informațiile GPS, această ultimă versiune încorporează o varietate mai mare de date bazate pe sistemul de navigație, deblocând o serie de avantaje pentru șofer.
De exemplu, atunci când modelul EV3 se apropie de o viraj strâns sau de o curbă, este necesară o reducere a limitei de viteză, sau apare un limitator de viteză sau un sens giratoriu, mașina va încetini automat la o viteză adecvată, oferind astfel un condus mai relaxat, eficient și sigur.
Sistemul „Smart Regenerative System 3.0” poate ameliora stresul de a conduce într-un centru aglomerat, nefamiliar al orașului, eliberând tensiunea mentală a șoferilor. În timp ce sistemul precedent dezvoltat de Kia putea încetini automat automobilul la 9 km/h, cea mai recentă tehnologie poate opri complet modelul EV3, oferind o flexibilitate și mai mare.
Autonomie liniștitoare și aerodinamică avansată
Inginerii Kia cred în dezvoltarea tehnologiei pentru a crea o lume mai bună și mai sustenabilă. Dar ei știu, de asemenea, că unii oameni – în special cei noi în domeniul mobilității electrice – încă își fac griji cu privire la autonomia de rulare. De aceea, echipa de dezvoltare a făcut tot posibilul pentru a se asigura că modelul EV3 este unul dintre automobilele electrice cu o eficiență impresionantă și care inspiră încredere.
Mulți factori pot afecta autonomia unui automobil 100% electric, dar cel mai important în mintea clienților încă este bateria. Drept urmare, inginerii Kia au echipat modelul EV3 cu cea mai mare baterie din clasa sa. A patra generație a unității de 81,4 kWh se mândrește, de asemenea, cu o densitate de energie cu aproximativ 22% mai mare în comparație cu Niro EV, care împărtășește aceeași arhitectură de 400 V și oferă o autonomie 100% electrică de 600 km (conform standardului WLTP).
Ore nenumărate au fost petrecute în tunelul de vânt pentru a îmbunătăți performanța aerodinamică a modelului EV3, inclusiv subtilități tehnice precum formele optimizate ale roților SUV-ului și a combinației de lămpi din spate. De asemenea, există bandouri noi pentru pragurile laterale, împreună cu opt elemente care acoperă partea inferioară, care contribuie la un flux de aer mai curat sub podea și la o rezistență aerodinamică redusă.
În combinație cu profilurile optimizate ale farurilor și barei de protecție față, un design optimizat pentru aripa roții, un unghi mai mic al spoilerului plafonului, striații aerodinamice pe bara de protecție spate și deflectoare îmbunătățite pentru roțile din față, EV3 străpunge lin aerul cu un coeficient de rezistență de doar 0,26 Cd.
De asemenea, lățimea caroseriei este mai mică în spate decât în față, creând o formă de coadă de barcă și o autonomie electrică mai mare – lucru pe care șoferii îl vor aprecia cu siguranță, în special în călătoriile lungi.
Asistentul de bord pentru eficiență
În timp ce EV3 este dotat cu tehnologie pentru a extrage autonomie maximă cu fiecare încărcare a bateriei, modul în care șoferii conduc poate face o diferență și mai mare. De aceea, Kia a făcut acest lucru ușor de realizat cu tehnologia „Driving Range Guide”.
Situat în panoul de instrumente, sistemul „Driving Range Guide” este ușor de înțeles dintr-o privire. Afișează intervalele maxime și minime de autonomie care pot fi atinse în funcție de stilul de condus și o autonomie estimată bazată pe eficiența condusului în perioadele anterioare.
Când modelul EV3 este condus eficient, un indicator verde situat în panoul de informații al bordului se activează complet. Dacă potențialul de eficiență al mașinii nu este maximizat, acest indicator devine portocaliu și afișează o autonomie potențială redusă. Acest afișaj în timp real îi încurajează pe șoferi să se bucure de o experiență de condus mai eficientă.
Condus eficient în toate condițiile
Când au dezvoltat modelul EV3, designerii și inginerii Kia nu au pierdut niciodată din vedere misiunea de a face SUV-ul compact 100% electric mai accesibil pentru mai mulți oameni. Astfel, au fost luate în calcul toate cazurile de utilizare posibile și testarea tehnologiei ultra-avansată a modelului EV3 în unele dintre cele mai severe locații imaginabile de pe planetă, cum ar fi zona Arjeplog din Cercul Arctic din Suedia.
EV3 este primul automobil din lume care implementează un sistem de absorbție simultană a căldurii, permițându-i să recicleze căldura reziduală nu doar din mașină, ci și din aerul exterior pentru a optimiza eficiența. Tehnologia avansată a pompei de căldură a automobilului electric își îmbunătățește semnificativ capacitatea de a proteja performanța bateriei și de a se încărca rapid în perioadele cu vreme rece.
Datorită introducerii unui sistem unic de încălzire cu protecție de înaltă eficiență termică și a unui software de încărcare la temperatură joasă, proprietarii modelului EV3 petrec mult mai puțin timp așteptând ca automobilul lor să se încarce.
De asemenea, bateria modelului EV3 este echipată cu un sistem de răcire cu lichid, care este utilizat în timpul încărcării pentru a optimiza gestionarea termică a bateriei și pentru a îmbunătăți vitezele de încărcare. Timpul de încărcare rapidă al modelului EV3 este cu până la 12 minute mai rapid decât cel al modelului Niro EV, permițând încărcarea de la 10 la 80% în 31 de minute (versiunile cu autonomie extinsă în condițiile încărcării rapide de 350 kW).
Datorită primului sistem THIN HVAC (încălzire, ventilație și aer condiționat) extrem de eficient și super-compact din lume, EV3 oferă condiții adecvate în cabină în toate condițiile, maximizând confortul. Sistemul inteligent oferă pasagerilor de pe scaunele din față un spațiu suplimentar de 6 cm în zona pentru picioare în comparație cu un sistem HVAC convențional, datorită reducerii cu 33% a înălțimii unității.
Tehnologie avansată accesibilă
Interiorul spațios al modelului EV3 oferă un mediu asemănător unui spațiu de locuit în care ocupanții să se simtă bine atunci când călătoresc sau să se relaxeze când automobilul staționează. Funcțiile de conectivitate de ultimă oră le permit să se implice în lumea digitală în moduri mai captivante ca oricând.
Kia este primul producător care a adus încărcarea „Vehicle-to-Load” (V2L) în segmentul SUV-urilor compacte EV. Această caracteristică permite mașinii să alimenteze dispozitive externe și permite clienților să maximizeze accesibilitatea modelului EV3.
Chiar și atunci când sunt „în afara rețelei” de infrastructură electrică, proprietarii pot folosi EV3 pentru a încărca și alimenta aparate precum un laptop, un aparat de cafea, un frigider mic sau chiar un proiector. Acesta este încă un exemplu al modului în care tehnologia inovatoare dezvoltată de inginerii Kia pentru modelul EV3 poate îmbunătăți experiențele clienților în fiecare călătorie.
Kia intenționează să introducă o variantă cu tracțiune integrală (AWD), precum și o versiune GT, extinzând gama opțiunilor pentru clienți dincolo de modelele actuale cu tracțiune pe două roți (2WD).