Kia dezvăluie noul Stonic GT Line

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Kia a dezvăluit astăzi noul Kia Stonic GT Line, cel mai recent model al mărcii care a primit o specificație ‘GT Line’ de inspirație sportivă.

Noul Stonic GT Line aduce în prim plan cele mai sportive elemente ale designului mărcii, cu un aspect mai emoțional, atât la interior, cât și la exterior și cu caracteristici exclusive de design GT Line. La fel ca alte modele din gama Stonic, modelul GT Line oferă, de asemenea, multimple posibilități de personalizare, cu noi opțiuni de culori exterioare în două tonuri, precum și o gamă de opțiuni de propulsie hibridă și non-hibridă.
Producția modelului Stonic GT Line începe în octombrie la unitatea de producție Kia din Sohari, Coreea de Sud. Vânzările în Europa încep în ultimul trimestru al anului 2020 și toate modelele vor oferi cumpărătorilor garanția unică de 7 ani, 150.000 kilometri oferită de Kia.

Designul exterior al modelului Stonic GT Line oferă un plus de sportivitate aspectului de crossover urban al automobilului, inspirat de modelele GT puternice din gama Kia – Stinger, Ceed GT și ProCeed GT.
Acest lucru se manifestă prin noul design al spoiler-ului față și spate, care oferă o atitudine mai dinamică. Spoiler-ul față este evidențiat de lămpile de ceață integrate, cu lumină LED, de cele trei prize de admisie a aerului în partea frontală și de o terminație metalică de-a lungul marginii inferioare. De asemenea, grila de tip ‘tiger-nose’ are propriul său design, în timp ce capacele oglinzilor sunt finisate în negru. Mai mult, modelele GT Line sunt echipate în dotarea standard cu blocuri optice noi cu lumini LED, creând o semnătură luminoasă distinctă. În partea posterioară, un spoiler mai proeminent îl diferențiază de alte variante ale modelului Stonic, cu un design care imită țevile de evacuare duble și sigla GT Line situată pe capacul haionului.
Ca și în cazul variantelor existente ale modelului, personalizarea rămâne un punct cheie de atracție pentru Stonic GT Line. Până în prezent, o treime din toate modelele Stonic au fost dotate cu vopsea exterioară în două tonuri, iar modelele GT Line oferă clienților aceeași posibilitate de a alege. În funcție de piața de comercializare, cumpărătorii pot alege până la 15 combinații de culori în două tonuri pentru caroserie și plafon. Modelul GT Line extinde aceste opțiuni de personalizare a culorilor și mai mult, cu evidențierea culorii în jurul celor trei prize de admisie a aerului ale barei de protecție față care se potrivesc cu culoarea contrastantă a plafonului. Toate modelele Stonic GT Line sunt echipate cu jante din aliaj de aluminiu de 17 inch.

Îmbunătățirile cabinei modelului Stonic GT Line contribuie de asemenea, la creșterea identității sale de model de performanță față de alte modele ale gamei Stonic. Cea mai evidentă modificare este decorarea cu efect de fibră de carbon a planșei de bord, un finisaj caracteristic al modelelor GT Line.

Scaunele sunt, de asemenea, unice pentru noua variantă, finisate într-o combinație de material textil negru și piele sintetică cu cusături contrastante de culoare albă. Șoferii sunt întâmpinați cu un nou volan în forma literei D, îmbrăcat în piele perforată cu logo-ul GT Line și cusături contrastante, dar și display-ul digital de 4.2 inch situat între ceasurile de bord.

Ca și alte modele ale gamei Stonic, noua variantă este disponibilă cu cele mai recente tehnologii infotainment și de conectare dezvoltate de Kia. În centrul planșei de bord se află sistemul de infotainment de 8.0 inch prevăzut cu ultima versiune a sistemului UVO Connect ‘Phase II’, care contribuie la îmbunătățirea conectivității și controlului automobilului.

Noul sistem infotainment este oferit cu o gamă de tehnologii Display Audio sau tehnologii opționale de navigare prin satelit, în funcție de specificațiile automobilului. În ambele variante, dispune de conexiune Bluetooth multiplă, permițând utilizatorilor să conecteze până la două dispozitive mobile în același timp – unul pentru utilizarea hands-free a telefonului și media; cealaltă numai pentru utilizare media. De asemenea, oferă aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto wireless pe modelele echipate cu sistemul Display Audio, eliminând necesitatea multor proprietari de a-și conecta smartphone-ul prin cablu.
Tehnologia telematică UVO Connect ‘Phase II’ dezvoltată de Kia include o gamă largă de servicii on-board, cum sunt informațiile în timp real din trafic, previziuni meteo, punctele de inters, prețurile combustibililor și detalii despre locațiile pentru parcare pe stradă sau în zone special amenajate – incluzând prețuri, locații și disponibilitate. De asemenea, sistemul dispune de recunoașterea vocală online, susținută de tehnologii oferite de servere, care permite utilizatorilor să dea comenzi vocale, să caute puncte de interes în apropiere, adrese, actualizări meteo sau să trimită mesaje text. Noul serviciu de rutare ‘Online Navigation’ utilizează sistemul cloud în timp real și informații istorice despre trafic pentru a oferi rute eficiente și rapide mai precise ca niciodată.

De asemenea, utilizatorii pot accesa Aplicația UVO app, compatibilă cu smartphone-urile Apple și Android, care oferă o gamă de funcționalități specifice generației II a sistemului, cum este „Last Mile Navigation”. Aceasta ajută clienții să-și continue călătoria către destinația lor după ce au parcat și părăsit automobilul. Funcționalitatea „Last Mile Navigation” ajută clienții Kia să călătorească în orașe în care zonele de parcare sunt adesea la o anumită distanță de magazine, cafenele și restaurante.

Posibilitatea alegerii sistemelor de propulsie turbo și mild-hybrid
Modelul Stonic GT Line oferă noul sistem de propulsie ‘EcoDynamics+’ MHEV (mild-hybrid electric vehicle) pe benzină. Combinând un motor de 1.0 litri T-GDi ‘Smartstream’ cu un sistem MHEV de 48V, sistemul de propulsie ‘EcoDynamics+’ oferă o eficiență sporită prin furnizarea și apoi recuperarea puterii electrice. O baterie compactă de 48V litiu-ion polimer suplimentează cuplul motorului cu putere electrică printr-un generator MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).

Sistemul MHSG este conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al propulsorului și comută între modurile ‘motor’ și ‘generator’ în funcție de condițiile de rulare. În modul ‘motor’, în timpul accelerării, sistemul MHSG oferă un plus de putere electrică pentru a reduce sarcina motorului și emisiile. Pe măsură ce automobilul decelerează, sistemul MHSG are capacitatea, în anumite condiții, să comute în modul ‘generator’, recuperând energia produsă de arborele cotit pentru a reîncărca bateria.

Noul motor ‘Smartstream’ dispune de tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Aceasta permite motorului să comute între diferite cicluri de combustie în funcție de sarcină, maximizând eficiența în toate situațiile de condus. Motorul ‘Smartstream’ produce 100 sau 120 CP, fiecare motor oferind sistemul Drive Mode Select cu modurile de condus ‘Eco’, ‘Sport’ și ‘Normal’.

Modelul Stonic GT Line este echipat în dotarea standard cu noua transmisie manuală inteligentă (iMT) dezvoltată de Kia sau opțional cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză (7DCT). iMT este noua transmisie de tip ‘clutch-by-wire’ dezvoltată de Kia, care contribuie la creșterea eficienței consumului de combustibil, păstrând în același timp implicarea șoferului la fel ca în cazul unei transmisii manuale convenționale. Aceasta se integrează perfect cu sistemul MHSG pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul start-stop „Idle Stop & Go” atunci când automobilul decelerează pentru a opri.

Ambele transmisii, iMT și 7DCT permit perioade de rulare cu motorul oprit – “sailing” – pentru a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil în modul de condus Eco. Aceasta operează la viteze de până la 125 km/h, iar motorul repornește atunci când șoferul apasă pedala de accelerație, frâna sau ambreiajul.

Pe lângă modelele EcoDynamics+, noul Stonic GT Line este disponibil și cu motorul Smartstream de 1.0 litri T-GDi non-hybrid, care produce 100 CP și este cuplat, la alegere, cu transmisia manuală cu șase trepte sau cu transmisia automată 7DCT.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts