Kia câștigă cinci premii iF Design, care acoperă o gamă largă de produse, evenimente și strategii de comunicare ale mărcii. Kia EV9 este în frunte, în urma câștigării râvnitului premiu „Gold”.
Kia a obținut un succes notabil la premiile „iF Design 2024”, cinci elemente separate ale programelor recente ale companiei fiind recunoscute de juriul de experți al renumitului forum de design.
Noul Kia EV9, deja premiat pe mai multe fronturi, a adăugat la rezultatele sale onorabile și statutul exclusiv al premiului Gold. Destinat doar celor mai bune 75 de modele câștigătoare din întreaga lume, distincția suplimentară demonstrează impactul continuu al filozofiei de design „Opposites United” dezvoltată de Kia.
Valorificând tensiunea creativă generată de valorile divergente ale naturii și modernității pentru a oferi un întreg armonios, filosofia „Opposites United” oferă designerilor Kia un cadru prin care să fuzioneze o combinație unică de forme elegante, sculpturale și geometrie asumată și asertivă, oferind un aspect surprinzător de contemporan, dar în același timp un produs final elegant și încrezător.
„EV9 reprezintă efortul nostru constant de a deschide noi începuturi în design, conectivitate și utilizare, precum și responsabilitatea noastră față de mediu”, a adăugat Karim Habib, vicepreședinte executiv și șef al Kia Global Design. „Primirea acestui premiu este o recunoaștere a dăruirii și angajamentului nenumăraților membri ai echipei noastre de designeri și ingineri și evidențiază dorința noastră de a influența industria și piața auto cu un design convingător și semnificativ.”
Exteriorul modelului EV9 emană încredere, claritate și calm prin poziția sa verticală, liniile clare și suprafețele plane. Semnătura „Digital Tiger Face” prezintă un aspect vizionar și futurist, accentuat de farurile poziționate vertical.
Interiorul, caracterizat printr-o podea plată și ampatament lung, profită de platforma E-GMP pentru a oferi un spațiu excelent, în timp ce componente precum scaunele și consola centrală sunt proiectate pentru a oferi o senzație rafinată și pentru a maximiza și mai mult senzația de spațiu.
În plus, habitaclul modelului EV9 a fost proiectat în conformitate cu „strategia de design sustenabilă în trei etape” dezvoltată de Kia. Întruchipând angajamentul mărcii față de sustenabilitate, strategia își propune să asigure reducerea treptată a pielii de origine animală, introducerea celor 10 articole obligatorii privind sustenabilitatea și promovarea cercetării în dezvoltarea materialelor naturale.
Acordând premiul modelului EV9, judecătorii iF au declarat: „Kia EV9 extinde posibilitățile estetice ale unui SUV de clasă mare, sporind în același timp performanța sa funcțională. Limbajul său contemporan face ca alte SUV-uri mari să pară de modă veche, în timp ce scaunele pivotante din al doilea rând și o varietate de soluții funcționale fac viața la bord mai socială! Cine a spus că designul sustenabil nu poate fi captivant?”
Rezonând cu designului exterior al modelului EV9, sistemul infotainment „Ki” al SUV-ului se mândrește cu un stil grafic care se aliniază cu valorile filosofiei „Opposites United” și completează designul automobilului, utilizând culori plăcute, recunoscute, pentru a completa o experiență de brand unică și contemporană pentru Kia. Câștigător în categoria „Product Interfaces”, sistemul infotainment Ki se bazează pe imaginea cheie a unei linii înclinate, reprezentând tendințe în creștere și aplicată în toate elementele de infotainment, de la pictograme, la fonturi, la panoul de instrumente.
Această margine diagonală promovează un aspect distinctiv și unificat, menținând în același timp claritatea și percepția. Concepută pentru a face noile funcții – precum încărcarea automobilelor electrice – mai intuitive și mai lizibile, configurația UI cu afișaj optimizat facilitează recunoașterea tranzițiilor semnalului și contextualizarea informațiilor de încărcare și descărcare.
Pe lângă succesele modelului EV9, Kia a fost onorată cu alte câteva proiecte recunoscute de către juriul iF, inclusiv campania de comunicare „80 de ani de mișcare”, designul standului său expozițional „Windows of Inspiration” și experiența medie interactivă „Kia EV Unplugged Ground”. Toți premiile iF Design câștigate demonstrează rolul vital pe care designul puternic îl joacă în cadrul mărcii Kia.