Jeep îşi actualizează SUV-ul emblematic Wrangler cu mai multe capacităţi, tehnologii şi caracteristici, în timp ce se luptă pentru cumpărătorii de off-road cu noul Ford Bronco, relatează CNBC.
Jeep Wrangler 2024 are un design exterior evolutiv, care este tipic pentru acest SUV, şi un interior reproiectat care include caracteristici suplimentare de siguranţă, confort şi tehnologie, cum ar fi un ecran de control central de 12,3 inci.
”Astăzi, ridicăm ştacheta încă o dată, combinând cel mai capabil Wrangler de până acum cu mai multă tehnologie, confort şi caracteristici de siguranţă”, a declarat CEO-ul Jeep, Christian Meunier, într-un comunicat care a însoţit prezentarea vehiculului, miercuri, la New York International Show. Pe lângă îmbunătăţirile interioare, Wrangler 2024 va oferi caracteristici suplimentare off-road, cum ar fi anvelope mai mari şi un troliu cu o capacitate de 8.000 de livre.
De asemenea, noul model adaugă multe caracteristici suplimentare de siguranţă şi noi opţiuni de acoperiş, similare cu ceea ce a oferit Ford Bronco de când a ajuns pe piaţă în 2021.
Jeep, în special cu Wrangler, a dominat de multă vreme segmentul SUV-urilor off-road.
Mulţi concurenţi de la General Motors, Ford Motor iar alţi producători au venit şi au plecat, dar Wrangler-ul a rămas liderul industriei.
Cu toate acestea, Ford Bronco a câştigat teren – după nişte probleme de lansare şi legate de lanţul de aprovizionare.
Ford a vândut 117.057 de vehicule Broncos anul trecut. Aceasta se compară cu 181.409 de vehicule Jeep Wrangler vândute.
Diferenţa de vânzări dintre cele două s-a redus semnificativ în primul trimestru al acestui an, totuşi, la mai puţin de 2.000 de vehicule.
Un factor cheie de diferenţiere care atrage noi clienţi către Wrangler este versiunea electrică hibridă plug-in, sau PHEV, pe care marca o numeşte ”4xe”, un joc de cuvinte legat de reputaţia off-road a mărcii ”4×4”, combinată cu electrificare.
Potrivit companiei, Wrangler 4xe a fost cel mai bine vândut PHEV din SUA în ultimii doi ani.
Producătorul auto speră să extindă în continuare acele vânzări, oferind 4xe pe un model cu un preţ mai mic, numit Wrangler Sport S.
”Cred că am şocat puţin lumea, deoarece Wrangler a fost cel mai vândut hibrid plug-in timp de doi ani la rând”, a declarat Jim Morrison, şeful Jeep în America de Nord, în timpul unui eveniment media înainte de dezvăluirea SUV-ului.
”Pentru noi, sunt destul de sigur că concurenţa nu a văzut asta venind. Dar este un Jeep foarte bun şi este electrificat.”
Jeep Wrangler 2024 va fi disponibil în modelele Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon şi Rubicon392.
Comenzile sunt deschise acum, iar vehiculele vor începe să sosească în reprezentanţele Jeep din SUA mai târziu în 2023, a spus compania.
Un purtător de cuvânt al Jeep a declarat că preţurile pentru Wrangler 2024 vor fi anunţate mai aproape de lansarea vehiculului.
Preţurile de pornire actuale ale Wrangler variază de la aproximativ 31.000 de dolari pentru un model entry-level la mai mult de 82.000 dolari pentru un model Rubicon 392 cu motor V-8.
Jeep este o parte importantă a planurilor de electrificare ale companiei-mamă Stellantis, care includ oferirea unei opţiuni de ”electrificare” pentru întreaga linie până la sfârşitul anului 2025.
Compania îşi propune ca 50% din vânzările de Jeep să fie complet electrice în SUA şi 100% în Europa, până în 2030.
Stellantis investeşte peste 30 de miliarde de euro până în 2025 în electrificare şi software, pentru a atinge obiectivul companiei de a vinde 5 milioane de vehicule integral electrice până în 2030, inclusiv toate vânzările de maşini de pasageri în Europa şi 50% de maşini de pasageri şi camioane uşoare în SUA.