Jaguar Land Rover şi Daimler sunt nevoite să oprească temporar producţia la câte două fabrici, din Anglia, respectiv din Germania, din cauza deficitului de semiconductori la nivel global, transmite CNBC.
Astfel, Jaguar Land Rover a anunţat joi că este nevoită să oprească producţia la două fabrici din Anglia, din Castle Bromwich şi Halewood, pentru o perioadă limitată de timp.
Grupul Daimler, producătorul automobilelor Mercedes, a decis să reducă programu lde lucru pentru până la 18.500 de muncitori şi să oprească producţia la două fabrici din Germania.
”La fel ca alţi producători de automobile, ne confruntăm în prezent cu o întrerupere a lanţului de aprovizionare din cauza Covid-19, inclusiv cu deficitul global de semiconductori, care are un impact asupra programelor noastre de producţie şi capacităţii noastre de a satisface cererea globală pentru unele dintre vehiculele noastre”, a declarat un purtător de cuvânt pentru CNBC.
Acesta a adăugat: ”Colaborăm îndeaproape cu furnizorii afectaţi pentru a rezolva problemele şi a minimiza impactul asupra comenzilor clienţilor ori de câte ori este posibil.”
Compania cu sediul în Coventry – care produce maşini precum popularul Range Rover Evoque, emblematicul Land Rover Defender şi SUV-ul Jaguar F-Pace – a declarat că producţia va continua la fabrica sa de la Solihull, de lângă Birmingham, în timp ce celelalte fabrici ale sale nu mai funcţionează.
Anunţul făcut de Jaguar Land Rover a avut loc la doar două luni după ce compania a anunţat că va desfiinţa 2.000 de locuri de muncă care nu sunt din sectorul productiv.
De asemenea, anunţul a avut loc la o zi după ce Daimler a informat că reduce orele de muncă pentru până la 18.500 de lucrători şi întrerupe producţia la două fabrici din Germania.
Daimler a spus că pauza va începe vineri şi va dura cel puţin o săptămână.
Tot în Europa, gigantul francez auto Renault a anunţat joi că vânzările sale din trimestrul precedent au fost afectate de lipsa semiconductorilor. În încercarea de a atenua impactul, compania s-a angajat să se concentreze pe modelele sale cele mai profitabile şi să crească preţurile.
Între timp, compania suedeză Volvo a declarat joi că anticipează un risc mai mare legat de incertitudinile existente în lanţul de aprovizionare cu cipuri. Producătorul de automobile a fost deja forţat să oprească producţia de camioane şi să oprească producţia unor fabrici.