Încep probleme pentru fabrica de la Craiova: Ford şi SK Innovation au renunţat la construirea uzinei de baterii în Turcia care trebuia să devină furnizor pentru electricele produse de Ford Otosan

Da mai departe!

Constructorul auto american Ford Motor Co. şi producătorul sud-coreean de baterii SK Innovation Co. au renunţat la planurile care vizau construirea, în Turcia, a unei uzine de baterii destinate vehiculelor electrice, în contextul creşterii dobânzilor la nivel global, dar şi a cererii slabe pentru vehicule electrice în Europa, susţine cotidianul Korea Economic Daily.

Citând surse care au dorit să îşi păstreze anonimatul, publicaţia sud-coreeană susţine că ambele companii au renunţat, recent, la un acord semnat iniţial în luna martie 2022. Atunci, părţile au semnat un Memorandum de înţelegere pentru a înfiinţa o societate mixtă în vederea producerii de baterii pentru vehiculele electrice în Turcia. Fabrica urma să-şi înceapă activitatea în anul 2025 şi să aibă o capacitate anuală de producţie de 30 – 45 GWh, fiind parte din strategia Ford de a produce două milioane vehicule electrice pe an începând din 2026.

Cu toate acestea, contactată de Bloomberg News, compania SK Innovation a precizat că nu a luat încă o decizie finală cu privire la oprirea negocierilor cu Ford ce vizează înfiinţarea unei societăţi mixte în Turcia.

Fabrica de baterii – un rezultat al colaborării dintre SK On, Ford și Koç Holding, cel care deține 41% dintre acțiunile Ford Otosan – urma să producă celule NMC cu conținut ridicat de nichel. Era planificată să fie situată în apropiere de capitala turcă, Ankara, și ar fi fost una dintre cele mai mari instalații pentru baterii EV din Europa și Turcia.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, ce are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are circa 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproape 59.000 de oameni, când sunt incluse afacerile neconsolidate.

În luna martie a anului trecut, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor. 

Related posts