Hyundai Santa Fe – schimbarea la față

Da mai departe!

Noul Hyundai Santa Fe a venit la testele Autoreport.ro. Noua generație a SUV-ului coreean vine cu un design controversat dar și cu o personalitate puternică.

Noua generație Hyundai Santa Fe este cea mai curajoasă din segmentul său în ceea ce privește designul. Exteriorul este dominat de o parte frontală care vine cu nișe caracteristici apropiate de Kona. Grila tip cascadă, de mari dimensiuni, încadrată de faruri, proiectoarele și luminile de zi conferă modelului un aspect futurist. Silueta armonioasă este accentuată de linia simplă a plafonului, care continuă fluid de la faruri până la lămpile din spate. Pentru a întări personalitatea puternică a modelului, partea din spate dispune de un design robust, cu două eșapamente, lămpi spate cu forma unică și o bară de protecție puternic profilată.
Sub capotă avem o versiune a motorului de 2,2 litri, propulsorul fiind modificat pentru a corespunde noilor standarde Euro 6C. Motorul livrează o putere maximă de 200 CP și un cuplu de 440 Nm, fiind disponibil cu tracțiune integrală. Acesta este cuplat la o transmisie automată în opt trepte. Santa Fe are suficientă putere pentru a fi sprintenă pe șosele și pe autostrăzi. Din păcate, din considerente de design, pare că și-a mai pierdut din capabilitățile offroad de pe la primele generații, acum fiind un vehicul care poate aborda drumuri accidentate, drumuri forestiere, dar fără aborda unghiuri care ar da emoții unei noi generații cu alte unghiuri de atac sau de degajare. Totuși, mașina acum stă foarte bine în curbe, surprinzător de bine pentru o mașină atât de masivă.
Îmbunătățiri semnificative se văd și la capitolul interior, acolo unde materialele folosite și finisajele sunt demne de clasa premium. De la început trebuie să spunem că Hyundai Santa Fe este oferit în România într-o singură variantă de echipare și o singură variantă de motorizare: adică cele de pe mașina testată de noi. Versiunea de echipare este una de top și oferă tot ce îți poți dori de la o astfel de mașină. O singură problemă ar fi: prețul este destul de piperat. Noul model Santa Fe propune clientilor dotări avansate de conectivitate, care permit integrarea perfectă a informațiilor de pe smartphone. Sistemul infotainment cu ecran de 8 inchi integrează navigația, dotările media și de conectivitate, fiind compatibil cu Apple CarPlay, cu Android Auto, precum și cu programul MapCare. În plus, noul Head-Up Display (HUD) proiectează informații relevante în câmpul vizual al conducătorului auto.
Cu o lungime de 4,770 mm, lățime de 1,890 mm și un ampatament alungit de 2.765 mm, Santa Fe ofera un confort sporit pasagerilor. Șoferul și pasagerul din față beneficiază de scaune reglabile electric. Pentru mai multă flexibilitate, spațiul pentru bagaje a crescut cu 40 de litri, ajungând la 625 litri.

Pe lista sistemelor de siguranță există un asistent pentru menținerea benzii de rulare care trage destul de insistent de volan, ai un pilot automat care păstrează distanța față de vehiculul anterior, ai monitorizarea unghiului mort, ai recunoașterea semnelor de circulație, ai un sistem de frânare automată de urgență cu posibilitate de recunoaștere a pietonilor. Cu alte cuvinte, ai toată tehnologia care îți garantează o rulare semi-autonomă. Toate sunt înglobate în pachetul numit Hyundai SmartSense. Pentru parcare automată te ajută sistemul cu camere care oferă vizibilitate pe 360 de grade. Deci coreenii vin cu cel mai tehnologizat model pe care l-am văzut până acum la acest grup.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4×4 Luxury
0-100 km/h: 9,4 secunde
Viteza maximă: 205 km/h
L/l/î: 4.770/1.890/1.680
Masă proprie: 1.930
Volum portbagaj (l) 625
Cilindree (cmc) 2.199
Putere (CP) 200 la 3.800 rpm
Cuplu maxim (Nm) 440 la 1.750 rpm
Consum mediu 7,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze Automată, 8 trepte

Related posts