Hyundai pregătește propriul concurent pentru Dacia Spring

Da mai departe!

Segmentul micro-SUV-urilor electrice devine tot mai tentant pentru constructori, din cauza cererii foarte mari din acest segment, pe care Dacia Spring a defilat singur în ultimii doi ani. Hyundai testează în prezent versiunea electrică a modelului Casper, pentru a o vinde în Europa.

Succesul Dacia Spring a stârnit deja interesul altor constructori auto, cel mai promițător fiind Fiat Panda EV, din grupul Stellantis, însă încep să apară proiecte și de la alți producători. Hyundai este unul dintre aceștia, mai ales că vorbim despre o marcă cu experiență deja pe zona de automobile electrice și cu volume importante vândute, atât pe piața europeană, cât și la nivel global. Modelul Casper este un micro-SUV care amintește cu silueta sa de Suzuki Ignis și care se vinde în prezent doar pe piața sud-coreeană, cu motoare termice.

Mașina ar putea fi un corespondent pentru celebrele key-cars din Japonia, care beneficiază de facilități fiscale, datorită dimensiunilor reduse. Hyundai Casper este produs de un partener Hyundai, Gwangju Global Motors, și are doar 3,60 metri lungime, fiind mai scurt cu peste 10 cm față de Dacia Spring.

Deși versiunea cu motor pe benzină nu a fost vândută niciodată pe alte piețe, cu atât mai puțin în Europa, în ultima perioadă au fost fotografiate pe șosele europene exemplare Casper camuflate, echipate cu motoare electrice. În același timp, mai multe informații provenind din apropierea companiei coreene arată că Hyundai și-a propus să-și extindă oferta de mașini electrice din UE cu un model urban, care să concureze direct Dacia Spring. Teoretic, chiar dacă este mai mic decât modelul Dacia, Casper ar putea să beneficieze de o baterie mai mare, de 35 kWh, care să alimenteze un motor de 85 CP, adică exact combinația regăsită pe un alt model de mici dimensiuni al grupului coreean, Kia Ray. Puterea motorului este cea care va face ca autonomia să fie mai mică decât la Spring, adică de circa 205 km, ceea ce ar putea reprezenta un dezavantaj.

Deocamdată nu există informații oficiale despre planurile pe care Hyundai le are cu modelul electric pe care îl testează în Europa, însă bazat pe un calendar obișnuit, în 2024 am putea primi primele comunicări oficiale referitoare la acest model.

În prezent, cel mai mic Hyundai electric de pe piața din Europa este Kona, un SUV de clasă B, cu o lungime care a crescut de la 4,16 metri, cât avea generația anterioară, la 4,35 metri, odată cu modelul lansat în acest an.

Citroen se pregătește de asemenea să concureze pe zona electricelor urbane. Marca franceză a lansat în India o versiune electrică a lui C3, care poate fi considerată un competitor pentru Dacia Spring. Stellantis a anunțat deja că are în plan lansarea unei versiuni pentru piața europeană, la un preț de circa 25.000 de euro, destul de apropiat de cel al lui Spring.

Related posts