Hyundai a adoptat o filosofie de design interesantă pentru cel mai important sedan al său. Elantra vine la testele Autoreport.ro pentru a ne convinge că este o mașină care fie îți place foarte mult, fie ți se pare ciudată. Nouă ni se pare o alternativă bună și economică să ieși în evidență.
Noua Elantra are un design care iese cu totul din tipare, plină de unghiuri, aceasta este cea mai interesantă siluetă din segment, iar apetitul coreenilor pentru linii a scos un model care cu siguranță nu scapă neremarcat. Într-o eră în care unii producători renunță la grila față, Hyundai o face și mai mare, partea frontală arătând foarte bine așa. În partea spate, blocurile optice unghiulare sunt unite de o bandă LED, iar eleronul mascat situat pe portbagaj, duce designul Elantrei în zona sedanurilor sportive (cel puțin din punct de vedere al designului).
Sub capota modelului de test, Hyundai a plasat un clasic motor pe benzină de 1,6 litri și 123 CP cuplat la o cutie automată cu 6 trepte. Aceasta face schimbarea vitezelor destul de lin, oferind o călătorie confortabilă și putere suficientă celor care nu sunt pasionați de condus sportiv. Comportamentul dinamic al mașinii este unul decent, iar direcția destul de precisă.
În interior avem suficient spațiu pentru 5 persoane, dar și un portbagaj generos. Versiunea testată de noi are instrumentar de bord digital și un ecran cu diagonala de 10.25″ pe post de panou de instrumente și alt ecran, la fel de mare, pentru sistemul de infotainment. Acesta va fi compatibil wireless cu Apple CarPlay și Android Auto.
În ceea ce privește cele mai avansate sisteme de siguranță prezente la bord, avem Forward Collision-Avoidance Assist cu Pedestrian Detection, Lane Keeping Assist, Lane Following Assist, High Beam Assist și multe altele. Pentru cei care au dificultăți la parcare, modelul de test vine echipat cu opționale precum o cameră de marșarier cu ghidaj dinamic.