Honda e-NY1 – un SUV electric ca un concept

Da mai departe!

Honda aduce la testele Autoreport.ro o altă electrică, doar că de această dată e un SUV și are un nume ciudat: e-NY1.

După Honda e, iată că japonezii aduc un nou model care arată a concept. Ei bine, în cea mai simplă formă, este echivalentul electric al crossover-ului hibrid HR-V, exceptând faptul că oamenii de marketing de la Honda nu doresc să îl numească HR-V EV, deoarece vor să își comercializeze mașinile electrice ca oferte separate care fac parte dintr-o gamă distinctă cu marcajul „e”.

Mai multe detalii de design diferențiază HR-V de e:Ny1, cel mai notabil fiind eliminarea grilei frontale. În schimb, e:Ny1 are un panou frontal masiv cu o clapetă rabatabilă care adăpostește portul de încărcare. Mai subtilă este schimbarea la o insignă H albă pe capotă și trecerea la litere mici pe capacul portbagajului, ambele fiind caracteristici de design pe care Honda le rezervă pentru vehiculele electrice.

Totuși, toate versiunile de e:Ny1 sunt bine echipate, modelele de bază având un sistem de infotainment cu ecran tactil de 15 inchi, scaune încălzite și încărcător wireless. Mașina mea este un Advance, ceea ce înseamnă că are de asemenea un acoperiș panoramic, volan încălzit și hayon electric.

e:Ny1 oferă un singur grup propulsor, cu un motor electric unic care furnizează 201 CP roților din față și o baterie de 68.8 kWh care asigură o autonomie maximă WLTP de 256 de mile.

Desigur, autonomiile oficiale nu sunt calculate în condițiile de conducere reale pe care le veți întâlni pe autostradă într-o dimineață geroasă de iarnă, ceea ce ar putea face lipsa unei pompe de căldură standard sau chiar opționale să pară o eroare cu adevărat flagrantă. Dar asta va fi evaluat în viitor, când voi avea ocazia să parcurg mai mulți kilometri.

Deocamdată, mă obișnuiesc încă cu e:Ny1 – și cabina pare un loc plăcut în care să petreci timpul. Nu vei putea să nu observi diferența mare față de HR-V când te așezi înăuntru: este acel ecran imens de 15 inch montat în stil portret, imitând Tesla, pe bord.

Comparativ cu ecranul discret al ZR-V-ului meu (și, de fapt, cu cel mai mic al HR-V), este o schimbare dramatică. Contrastul este interesant și pare un efort conștient de a face vehiculul electric mai atrăgător și relevant pentru acei tineri enervanți care sunt mereu lipiți de smartphone-urile lor.

Totuși, mi se pare ciudat că Honda a ales să fie atât de îndrăzneață, având în vedere cât de modeste sunt schimbările de design exterior. Cu toate acestea, prima mea impresie este că ecranul tactil funcționează surprinzător de bine. Este inteligent împărțit în trei secțiuni, astfel încât partea de sus acoperă navigația sau Apple CarPlay, partea de mijloc opțiunile de servicii și de conducere.

Modelul este echipat cu toate sistemele de siguranță active și pasive moderne. Modelul oprește singur, menține banda și își adaptează viteza în funcție de vehiculul din față.

Honda e:Ny1 68.8 kWh
0-100 km/h: 7,6 secunde
Viteza maximă: 160 km/oră
L/l/î: 4.387/1.866/1.790
Masă proprie: 1.730
Volum portbagaj (l): 361
Putere (CP): 204
Cuplu maxim (Nm): 310
Autonomie: 412 kilometri (WLTP)
Acumulatori: 68,8 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: Automată
Consum: 16,6 kWh/100 km

Related posts