Rezultatele înregistrate anul trecut au plasat Honda drept brandul numărul 1 în ceea ce priveşte înmatriculările de motociclete şi scutere noi, acoperind o cotă de piaţă de 19.8%, cu 642 de unităţi înmatriculate.
Chiar dacă perioada pandemică a schimbat modul de reacţie şi relaţionare cu clientul, piaţa moto din România creşte substanţial în fiecare an. Din acest punct de vedere, 2021 a reprezentat cel de-al treilea an de creştere a numărului de motociclete şi scutere înmatriculate în România, ascensiunea fiind de peste 25% de la un an la altul, cu un total de 3.239 unităţi înmatriculate2. Totodată, piaţa moto din România arată semne de maturizare prin alegerea motocicletelor şi scuterelor ca variantă alternativă de transport.
Căutarea unor soluţii viabile pentru a evita aglomeraţia din marile oraşe, alături de pasiunea pentru deplasarea pe două roţi au dus în 2021 la creşterea segmentelor de piaţă dedicate scuterelor şi motocicletelor de cilindree medie, care facilitează mobilitatea urbană. Astfel, cele mai vândute modele Honda au fost cele regăsite în Gama de 650 cc (CB650R şi CBR650R), Gama 500 (CB500F, CB500X), Rebel 500, NC750X, Africa Twin, precum şi scuterul PCX 125.
În acest sens, adoptarea legii ce permite conducerea scuterelor de până la 125 cc cu permis categoria B (în anumite condiţii specifice aquisului comunitar şi care să permită fluenţa traficului în siguranţă deplină) ar putea contribui decisiv la dezvoltarea fenomenului moto din România. Totodată, ar alinia contextul legislativ al traficului la nivelul ţărilor occidentale.