Audi, divizia grupului auto german Volkswagen AG, a anunţat că marca de automobile sport Automobili Lamborghini nu este de vânzare, după ce, marţi, publicaţia britanică Autocar informa că VW a primit o ofertă de 7,5 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) pentru Lamborghini de la Quantum Group AG, transmite Reuters.
Oferta indicativă stabileşte condiţiile pentru achiziţionarea Automobili Lamborghini de către grupul elveţian Quantum Group AG, care a format un consorţiu cu firma de investiţii Centricus Asset Management cu sediul în Londra. Consorţiul a dat asigurări că timp de cinci ani nu va face concedieri şi vor fi create 850 de noi locuri de muncă, susţine Autocar.
Automobili Lamborghini este controlat de divizia Audi, parte a grupului Volkswagen. Fondat de Ferruccio Lamborghini în anul 1963, printre modelele actuale ale producătorului auto italian se numără Huracan, Aventador şi Urus, care se bazează toate pe componente produse de Volkswagen. Audi a preluat Automobili Lamborghini în anul 1998 de la Megatech, o companie din Indonezia, pentru 110 milioane de dolari.
Rea Stark, partener fondator al Quantum Group, este de asemenea cofondator al Piech Automobile, împreună cu Toni Piech, fiul fostului preşedinte al Volkswagen, Ferdinand Piech.
Informaţiile privind vânzarea Lamborghini vin pe fondul incertitudinilor privind dorinţa conducerii Volkswagen de a menţine structura grupului, care deţine şi branduri ca Ducati, Audi, Porsche şi Bugatti.
Volkswagen a confirmat că există un acord în cadrul grupului ca Lamborghini să rămână parte a VW.
Rugat să comenteze informaţiile publicate de Autocar, un purtător de cuvânt al Audi a declarat: „Nu, Lamborghini nu este de vânzare”.
Reprezentanţii Centricus şi Quantum Group nu au fost imediat disponibili pentru declaraţii.
Şeful Lamborghini, Stephan Winkelmann, a declarat săptămâna trecută că producătorul auto va face trecerea de la motoarele pe combustie la cele electrice, investind 1,5 miliarde de euro pentru a dezvolta automobile hibride şi electrice.
În prezent, Lamborghini şi rivalii săi de pe segmentul automobilelor super-performante, precum Ferrari NV, Aston Martin Lagonda şi McLaren, se străduiesc să pună la punct strategii de electrificare a automobilelor lor fără a pierde din performanţele care susţin preţul foarte mare la care se vând aceste supercaruri.
Lamborghini a informat că până în 2024 va oferi versiuni hibride pentru fiecare model din gama sa, de la SUV-ul Urus şi până la modelul Aventador, iar primul din aceste modele hibride va apărea pe piaţă peste doi ani. De asemenea, Lamborghini va lansa şi primul său vehicul care va funcţiona în întregime pe baterie, în a doua jumătate a acestui deceniu, a informat Stephan Winkelmann.
În total, producătorul auto italian va cheltui 1,5 miliarde euro pentru a pune la punct noua sa flotă de automobile care, începând din 2025, îi va permite să înjumătăţească emisiile de CO2 de-a lungul întregii sale game de produse, a spus Stephan Winkelmann, adăugând că acestea vor fi cele mai mari investiţii făcute vreodată de Lamborghini.
Guvernele din întreaga lume au început să propună diferite termene limită, precum 2030, pentru scoaterea din producţie a automobilelor cu combustie internă, pentru a putea să îşi atingă obiectivele de mediu.
Însă pentru producătorii de super-caruri abandonarea motoarelor cu combustie internă este atât o provocare tehnică cât şi una emoţională. Zgomotul unui motor de 12 cilindri este o componentă crucială a mărcii Lamborghini, la fel ca şi stilul agresiv al automobilelor produse de grupul italian.
Din punct de vedere tehnic, bateriile litiu-ion nu oferă autovehiculelor o autonomie mare de rulare la viteze mari. „Trebuie să definim ce înseamnă caracterul sportiv în noua eră a automobilelor electrice. Autonomia este o prioritate de top. Acesta este un aspect la care va trebui să lucrăm”, a apreciat Stephan Winkelmann.
În primul trimestru al acestui an, Lamborghini a livrat un număr record de vehicule, în creştere cu 25% în ritm anual. Cifra de afaceri a crescut cu 5,4% până la 509 milioane de euro.