Rezultatele de vânzări ale grupului Volkswagen arată că, în pofida unui an de revenire după criza de semiconductori, mai sunt piețe care frânează revenirea companiei la cifrele din anii precedenți crizei. Cea mai mare problemă este China, care a adus câteva procente în minus pe toate cele trei trimestre.
VW AG a livrat în septembrie 830.600 autovehicule la nivel global, ceea ce înseamnă că grupul și-a majorat vânzările cu aproape 10 procente față de anul trecut. Toate piețele majore ale companiei au crescut în ultima lună, cu maxime în America de Nord (91.400 unități, +23,2%) și în Europa de Vest (293.100 unități, +20%), cu excepția Chinei, care încă mai dă bătăi de cap constructorului german, deși declinul s-a diminuat semnificativ față de lunile anterioare, la -1%. De asemenea, chiar dacă volumul este mult mai mic în comparație cu alte piețe, America de Sud a fost a doua piață a grupului cu vânzări pe minus (-1,3%, 44.700 unități).
După trei trimestre, VW Group are un volum cu circa 700.000 de vehicule în plus față de anul trecut (+10,9%), respectiv 6,7 milioane de vehicule livrate la nivel global. China este singura care are valori ale vânzărilor mai mici decât anul trecut (2,29 milioane unități, -3%), rămânând deocamdată a doua cea mai mare piață a grupului, după Europa (2,8 milioane unități, +20%).
Mărcile grupului au raportat integral creșteri în septembrie și pe întreg trimestrul al treilea, cu câteva excepții: brandul sport Lamborghini și camioanele VW, Scania și Navistar. Marca VW a crescut timid, cu 2,7%, în timp ce SEAT/CUPRA și VW Vehicule Comerciale au crescut cu 47 și, respectiv, 31%, în septembrie.
După nouă luni, marca VW are un avans de 4,5%, Skoda crește cu 18%, SEAT/CUPRA, cu 34,2%, iar VW Vehicule Comerciale cu 28,2%. Lamborghini și VW Truck & Bus sunt singurele divizii cu vânzări în declin pe întreg intervalul.
Pe segmentul de vehicule electrice, rezultatele sunt mult mai bune, creșterea fiind de 45% pe primele trei trimestre. În total, grupul a livrat 531.500 de vehicule 100% electrice, cu aproape 200.000 mai multe decât anul trecut. Mașinile electrice au ajuns la o pondere de aproape 8 procente în totalul vânzărilor, cu un vârf de 9 procente în trimestrul trei.
Așa cum era de așteptat, cea mai mare piață de electrice a fost Europa, cu 341.100 vehicule electrice și o creștere de 61%, în timp ce în SUA livrările de BEV s-au ridicat la puțin peste 50.000 de unități, iar în China, au ajuns la 117.100 unități, în creștere cu numai 4 procente, un rezultat care subliniază dificultățile cu care se confruntă grupul și, în general, mărcile europene, pe această piață.
Șefa vânzărilor VW Group, Hildegard Wortmann, spune deschis că cererea din piața de electrice a scăzut: „În Europa, am reușit să câștigăm cotă de piață în vehiculele electrice cu baterii și să rămânem lideri de piață, deși în prezent vedem reticență la cumpărare în acest segment în întreaga industrie. Din cauză că dezvoltarea generală a pieței nu corespunde așteptărilor, nivelul de comenzi este sub obiectivele noastre.”
Marca VW a contribuit cel mai mult la cifrele bune de pe segmentul electric, cu 273.000 de vehicule adică mai mult de jumătate din toate vânzările de electrice ale grupului. Audi a avut un volum de 123.000 de vehicule, Skoda, 54.400 vehicule, SEAT/CUPRA cu 32.300 vehicule, Porsche cu 27.900 vehicule și Volkswagen Vehicule Comerciale cu 19.600 de vehicule.
Cele mai de vândute automobile electrice ale VW Group în primele nouă luni ale anului:
Volkswagen ID.4/ID.5 – 162.100 unități
Volkswagen ID.3 – 90.500
Audi Q4 e-tron (inclusiv Sportback) – 77.900
ŠKODA Enyaq iV (inclusiv coupé) – 54.400
CUPRA Born – 32.300
Audi Q8 e-tron (inclusiv Sportback) – 21.800