Grupul Renault se laudă că va concedia DOAR 1.700 de oameni în Franța

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Constructorul auto francez Renault a finalizat negocierile cu sindicatele pentru un nou acord pe trei ani, fiind revizuit în jos numărul locurilor de muncă despre care s-a spus că vor fi eliminate în perioada 2022 – 2024, informează cotidianul financiar „Les Echos”, preluat de Reuters.

Potrivit „Les Echos”, după două luni şi jumătate de discuţii cu reprezentanţii salariaţilor din Franţa, Renault a promis că în următorii trei ani va elimina doar 1.700 de locuri de muncă, în loc de 2.000 cât intenţiona iniţial, dintre care 1.150 în anul 2022. Acordul cu sindicatele prevede însă şi anumite angajamente cu privire la producţia realizată în Franţa, pe fondul dificultăţilor financiare şi penuriei de componente.

În luna septembrie, Renault anunţa în mod oficial că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport în perioada 2022 – 2024. Aceasta după ce în 2020 Renault anunţa că va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa, şi va scădea capacitatea de producţie cu aproximativ o cincime.

Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrate anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-a perturbat producţia în ultimele luni şi a impus închiderea unor uzine. Renault este în urma rivalilor Volkswagen AG şi Stellantis NV când vine vorba de revenirea din pandemie, pentru că are o dependenţă mai mare de piaţa europeană, care şi-a revenit mai lent din pandemie comparativ cu cea din China sau SUA.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Nu se știe încă în ce măsură concedierile vor afecta fabrica de la Mioveni, dar sunt foarte posibile în viitorul îndepărtat având în vedere că electrificarea mărcii românești este una Made in China.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts