General Motors şi filiala sa de robo-taxiuri Cruise au dat în judecată Ford Motor pentru utilizarea numelui „BlueCruise” pentru comercializarea tehnologiei sale de conducere hands-free, au anunţat sâmbătă companiile, transmite Reuters.
GM a afirmat într-un comunicat că folosirea de către Ford a denumirii BlueCruise a încălcat marca Super Cruise a GM, precum şi marca Cruise.
„În timp ce GM spera să rezolve problema de încălcare a mărcii comerciale cu Ford pe cale amiabilă, nu ne-a rămas decât să ne apărăm energic brandurile şi să protejăm capitalul pe care produsele şi tehnologia noastră le-au câştigat pe parcursul mai multor ani pe piaţă”, a declarat GM în declaraţia sa.
În procesul intentat vineri, GM a afirmat că producătorii de automobile au purtat ”discuţii prelungite” în această privinţă, dar nu au reuşit să rezolve disputa.
GM reclamă încălcarea mărcii comerciale şi concurenţa neloială în proces. Producătorul auto nr.1 din SUA a solicitat instanţei un ordin de interzicere a folosirii numelui BlueCruise de către Ford şi daune nespecificate.
Ford a numit procesul, intentat în faţa instanţei federale din California, ca fiind ”lipsit de merit şi frivol”.
„Conducătorii auto au înţeles de zeci de ani ce este controlul vitezei de croazieră, fiecare producător de automobile îl oferă, iar ”Cruise” (croazieră) este o prescurtare obişnuită pentru această capacitate. De aceea, BlueCruise a fost ales ca denumire pentru evoluţia viitoare a Blue Oval a sistemului de control al vitezei de croazieră adaptiv inteligent de la Ford.”
Producătorii de automobile se întrec unul cu altul pentru a implementa o tehnologie care să le permită şoferilor să îşi ia mâinile de pe volan (hands-free) în blocajele de trafic sau pe autostrăzi.
Aşa-numitele sisteme avansate de asistenţă a conducătorului auto, cum ar fi tehnologia semiautonomă a pilotului automat a Tesla, nu ar trebui să permită şoferilor să se deconecteze complet de la conducere pentru perioade lungi de timp.
Producătorii de automobile au folosit cuvântul ”Cruise” timp de decenii pentru a descrie sistemele de control al vitezei de croazieră care permit şoferilor să stabilească o viteză pe care maşina o va menţine, de obicei pe şosea.
”Ford ştia ce face. Decizia Ford de a schimba marca prin utilizarea unei mărci de bază folosite de GM şi Cruise va provoca inevitabil confuzie”, a spus GM în proces.
GM a anunţat în 2012 că va folosi numele Super Cruise pentru tehnologia de asistenţă a conducerii hands-free şi comercializează tehnologia folosind acest nume încă din 2017. Divizia Cruise, deţinută în majoritate de GM, funcţionează din 2013.
Ford a anunţat că va folosi numele BlueCruise pentru tehnologia sa de conducere hands-free în aprilie a acestui an.