Franța a restructurat reglementările privind stimulentele financiare acordate cumpărătorilor de vehicule electrice (EV), favorizând mașinile produse în Franța și Europa în detrimentul modelelor fabricate în China, conform listei tipurilor eligibile de automobile publicată de Guvernul de la Paris, transmite Reuters.
Modelul Spring al Dacia, brandul low-cost al Renault, este importat din China și a fost exclus din listă la fel ca și modelul MG4 al SAIC. Tesla Model 3 este produs în China, în timp ce Tesla Model Y, este fabricat mai ales la Berlin.
Aproximativ 65% din mașinile electrice vândute în Franța vor fi eligibile pentru schema de bonusuri de stat, inclusiv 24 modele produse de Stellantis și cinci de Renault.
Guvernul de la Paris vrea ca vehiculele electrice produse în Franța și Europa să fie mai accesibile pentru consumatorii interni, comparativ cu vehiculele mai ieftine fabricate în China.
În prezent, subvenția guvernamentală pentru vehiculele electrice este de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor și de 7.000 de euro pentru cele mai sărace. Costul total al programului este de un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe an.
Totuși, în absența vehiculelor ieftine produse în Europa, o treime din toate subvențiile merg către consumatorii care achiziționează EV fabricate în China, au declarat oficiali de la Ministerul francez de Finanțe, ceea ce a majorat importurile și a adâncit decalajul competitiv cu producătorii interni.
Noile criterii de eligibilitate va lua în calcul emisiile de carbon în procesul de fabricație EV. Industria auto chineză este puternic dependentă de electricitatea generată de cărbune, astfel încât multe EV fabricate în China nu vor beneficia de subvențiile din Franța.
Agenția Ademe care supervizează procesul a analizat eligibilitatea a aproape 500 modele EV și variantele lor, pentru a le include în schemă.