Ceea ce vezi în galeria de mai jos este încă un crossover electric de la această marcă, programat să debuteze undeva anul viitor. Acesta este Ford Puma EV, prima mașină electrică de serie ce va fi construită în România, la Craiova.
Cu doar câteva zile în urmă, acest viitor SUV fără emisii de la Ford, bazat pe platforma MEB de la Volkswagen a fost prins în fotografii spion. Acest nou prototip oferă o previzualizare a unui crossover electric mai mic, care va face parte din familia Puma. Pentru cei neinițiați, Puma este în prezent produsul de intrare al Ford pe piața europeană, după întreruperea producției modelului Fiesta hatchback.
Ford a anunțat oficial că Puma EV va fi lansat în Europa în 2024 și va fi produs la uzina companiei din Craiova, România. Acest lucru înseamnă că suntem, probabil, foarte aproape de debutul oficial al modelului și, așa cum poți vedea din fotografiile de mai sus, acest vehicul de testare poartă componentele sale de producție. Chiar dacă întreaga exterioară este acoperită în camuflaj, știm că va arăta foarte mult ca variantele convenționale Puma.
Întreaga gamă Puma primește o actualizare de mijloc de ciclu și fotografii anterioare de spionaj indicau că revizuirile vizuale se vor concentra în principal în partea frontală. Se așteaptă ca versiunea electrică să primească un design închis al părții frontale. Nu se schimbă prea mult la partea din spate în comparație cu versiunea pre-facelift a modelului Puma.
Nu există informații oficiale cu privire la grupul propulsor electric care va fi instalat sub caroseria lui Puma EV, dar există rapoarte care indică faptul că Ford va monta motorul electric de 136 de cai putere al duo-ului E-Transit Courier / E-Tourneo Courier pe puntea față a crossover-ului. Producătorul auto încă nu a anunțat capacitatea bateriei furgonetelor, dar a confirmat deja că aceasta va suporta încărcare de 100 de kilowați cu curent continuu (DC). Merită menționat că Ford are în prezent și alte opțiuni de baterii și motoare electrice la dispoziție, ceea ce înseamnă că Puma EV ar putea avea în final o configurație diferită.
Divizia de vehicule electrice a companiei Ford a înregistrat o pierdere operațională de 1,3 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru al anului, ceea ce înseamnă că a pierdut aproximativ 36.000 de dolari pentru fiecare vehicul electric vândut în acea perioadă. O parte din această pierdere masivă este „atribuibilă investițiilor continue în vehicule electrice de ultimă generație”, iar avem dovezi noi care arată că producătorul Blue Oval lucrează într-adevăr la noi produse electrice.