După faceliftul subcompactei Ford, Fiesta ST revine la testele AutoReport.ro de data aceasta cu o versiune îmbunătățită, cu mai mulți cai putere și cu modificări stilistice.
Am testat această mașină prin București și împrejurimi pentru a vedea cum putem stăpâni un hot-hatch și iarna. Acesta este cel mai puternic model Fiesta construit vreodată și este o ediție limitată.
Dacă la exterior schimbările sunt subtile, noi am fost atrași de culoarea disponibilă special pe acest model.
Pe lângă culoarea exclusivistă a exteriorului și jantele din aliaj de 17 inch, Fiesta ST200 include de asemenea etriere vopsite în roșu și un interior îmbunătățit cu scaune față unice, tapițerie parțial din piele, Charcoal Recaro și cusături argintii contrastante, plăcuțe de protecție iluminate și centuri de siguranță cu detalii argintii.
Cu un motor 1.6 EcoBoost, modelul Fiesta ST 200 produce cu 10% mai multă putere și vine cu 20% mai mult cuplu față de modelul anterior, atingând 100 km/h în doar 6,7 secunde.
Ca și Fiesta ST, modelul ST200 oferă cateva funcții optimizate pentru o mai bună virare și agilitate sporită folosind un sistem îmbunătățit Torque Vectoring Control și control electronic al stabilității (ESP) cu 3 moduri, direcție frontală special modificată, arc unic față și spate și setări amortizor cu centru de gravitate mai mic de 15 mm, raport al direcției mai accentuat de 13,69:1 și brațe de direcție mai scurte.
Cutia de viteze disponibilă pe modelul de test este o manuală cu 6 trepte, bine etajată. Fiesta ST200 este unul dintre cele mai rapide și mai manevrabile hot-hatchuri de pe piață. Cu anvelope de potrivite, mașina pare că se lipește de drum.
Suspensia este puțin cam rigidă, fix cum trebuie să fie pe o mașină sport, dar pare puțin mai orientată spre confort decât cea întâlnită pe vechiul model Fiesta ST.
În interior, ceea ce ne atrage cel mai mult sunt scaunele Recaro. Pe lângă acestea, ST200 aduce un volan din piele perforată, dar și multe logouri ST.
Printre sistemele noi se numără pachetul Emergency Assistance și Active City. La capitolul airbag-uri, Fiesta oferă o armată de airbag-uri, cele „clasice” – față, laterale și cortină – fiind completate de unul pentru genunchi, element care până nu demult se regăsea doar pe modelele de segmente superioare.
Ford lansează modelul Ford Fiesta ST200 la 40 de ani de la apariția primei Fiesta, deci îi onorează memoria fix cum trebuie.
Ford Fiesta ST200
– 0-100 km/h: 6,7 secunde
– Viteza maximă: 230 km/h
– L/l/î: 3.969/1.709/1.495
– Masă proprie: 1.163 kg
– Volum portbagaj (l): 276
– Cilindree (cmc): 1.596
– Putere (CP): 200 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 290 la 2.500 rpm
– Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
– Cutie de viteze: manuală, 6 trepte