Ne-am grăbit să facem un test cu noul Ford EcoSport produs la Craiova pentru a ne convinge de calitățile sale în traficul din București, dar și la drumuri spre munte. Astfel, am luat SUV-ul de dimensiuni mici la un drum spre Sinaia.
Noua generație lansată acum aduce noutăți la nivel de design, dar și de tehnologie. În primul rând la partea frontală descoperim o grilă nouă, blocuri optice modificate, iar proiectoarele de ceață au primit formă triunghiulară. În partea spate descoperim că nu s-a renunțat la soluția ușii care se deschide în lateral, dar aici producătorul a avut o explicație: pe anumite piețe, EcoSport trebuie echipat cu roată de rezervă montată în spate.
Varianta EcoSport ST-Line are în echiparea standard cu spoilere și praguri laterale unice inspirate din familia modelelor Ford Performance, cu bare de plafon și rame negre pentru blocurile optice frontale, cu jante Dark Tarnish de 17 inch, cu embleme ST-Line, cu plafon și oglinzi laterale contrastante. La interior, această versiune oferă un volan ST-Line unic cu partea inferioară teșită și îmbrăcat în piele. Scaunele cu tapițerie parțial din piele beneficiază de inserții Miko-Dinamica – un material special de tip „piele întoarsă” fabricat din poliester reciclat – și de cusături de culoare roșie. Pachetul ST-Line este completat pe EcoSport de schimbătorul de viteză și de mânerul frânei de mână îmbrăcate în piele, de pragurile ST-Line și de pedalierul sport din oțel.
În interior, descoperim niște materiale mult mai bune, dar și un design care arată mult mai modern. Tot aici descoperim că mașina a primit destule echipamente noi. Printre acestea se numără sistemul multimedia Sync 3, cu Android Auto și Apple CarPlay, cu ecran de 8 inci, dar și sistemul audio B&O Play, cu 10 boxe. În Ecosport au loc suficient 4 persoane cu bagajele aferente.
Noi am testat Ford EcoSport în varianta de 140 CP. În oraș motorul este destul de sprinten, iar cutia etajată bine ajută la livrarea promptă a puterii. Ajută și mai mult că este o transmisie cu 6 trepte (pe precedenta versiune Ecosport am întâlnit la această motorizare o transmisie cu 5 trepte). Noua generație EcoSport are comportament dinamic mult mai bun decât precedenta, iar acesta va fi un atu foarte bun față de concurența din segment. În curbe, mașina stă destul de bine, la fel și la capitolul suspensii. Am avut neplăcerea să constatăm că DN1 este acum plin de gropi, dar EcoSport a făcut față cu brio. Suspensia confortabilă absoarbe destul de bine și fără prea mult zgomot gropile.
În materie de siguranță, Ford a adus pe EcoSport cele mai noi sisteme de asistență, de la Lane Assist, Blind Spot Assist, asistența la parcare cu detectarea traficului din laterale și Roll Stability Control, care ajustează cuplul dezvoltat de motor și forțele de frânare pentru a-i ajuta pe șoferi să mențină controlul mașinii.
Ford Ecosport STLine 1.0 EcoBoost 140
0-100 km/h: 11,8 sec
Viteza maximă: 188 km/h
L/l/î: 4.096/2.057/1.653
Masă proprie: 1.280 kg
Portbagaj: 356 litri
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 140 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 180 la 1.500 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte