Tarifele propuse de Statele Unite pentru Canada și Mexic au intrat deja în vigoare, dar președintele Donald Trump va stabili dacă vor fi stabilite la 25% propus, a declarat secretarul pentru Comerț, Howard Lutnick, scrie Reuters.
Iată producătorii auto și alte companii care ar putea fi afectate de tarife:
Volkswagen fabrică Audi în San Jose Chiapa, Mexic, produce Q5, cu peste 5.000 de angajați. În prima jumătate a anului 2024, aproape
BMW are o fabrică în San Luis Potosi, Mexic, produce Seria 3, Seria 2 Coupe și M2, aproape toată producția fiind destinată SUA și alte piețe din întreaga lume.
Ford are trei fabrici în Mexic. A exportat puțin sub 196.000 de mașini în America de Nord în prima jumătate a anului 2024, 90% fiind destinate SUA, potrivit AMIA din Mexic.
GM a importat aproximativ 750.000 de vehicule din Canada sau Mexic în 2024 în SUA, majoritatea fiind fabricate în Mexic, spune GlobalData. Acestea includ Chevy Silverado, camionete GMC Sierra de dimensiuni mari și SUV-uri de dimensiuni medii. Uzinele mexicane construiesc și două dintre noile sale vehicule electrice. Cele trei fabrici ale GM din Canada produc camionete electrice, camionul Chevrolet Silverado Heavy Duty, motorul V8 și transmisia cu dublu ambreiaj.
Honda trimite 80% din producția sa mexicană pe piața din SUA. Acesta a avertizat pe 6 noiembrie că va trebui să ia în considerare schimbarea producției dacă SUA ar impune tarife permanente asupra importurilor mexicane.
JAC MOTORS are o societate în comun cu firma mexicană Giant Motors.
Kia Corp din Coreea de Sud are o fabrică în Mexic care își produce propriile vehicule și câteva SUV-uri Santa Fe pentru afiliatul său Hyundai Motor pentru export în Statele Unite.
Mazda exportă în jur de 120.000 de vehicule din Mexic în Statele Unite în 2023, dar a spus că ar putea reconsidera investiții suplimentare dacă se vor impune tarife.
Nissan Motor are două fabrici în Mexic unde produce modelele Sentra, Versa și Kicks pentru piața din SUA. A produs aproape 505.000 de vehicule în Mexic în primele nouă luni ale anului 2024.
Stellantis care operează fabrici de asamblare în Mexic producând camionete și camionete Ram, precum și SUV-ul de dimensiuni medii Jeep Compass. Grupul deține două fabrici de asamblare în Canada: una în care produce modele Chrysler și alta, care urmează să reia producția unui nou model Jeep în acest an.
Toyota Motor își construiește pick-up-ul Tacoma la două fabrici din Mexic și a vândut peste 230.000 dintre ele în SUA în 2023, sau 10% din vânzările totale de pe piața respectivă.
Fabrica Volkswagen din Puebla, Mexic, a produs aproape 350.000 de mașini în 2023, inclusiv Jetta, Tiguan și Taos, toate pentru export în SUA. În Canada, Volkswagen construiește o gigafabrică de baterii în Ontario, producția care urmează să înceapă până în 2027.
Furnizori auto
Autoliv din Suedia, cel mai mare producător mondial de airbag-uri și centuri de siguranță, are aproximativ 15.000 de angajați în Mexic.
Producătorul de anvelope Michelin are două fabrici în Mexic – Queretaro și Leon – și trei în Canada.
Producătorul chinez de scaune Yanfeng Automotive Interiors furnizează pentru producători de automobile, inclusiv General Motors și Toyota, din fabricile sale din Mexic.
Alți producători de piese cu fabrici în Mexic includ producătorul italian de anvelope Pirelli producătorul italian de frâne premium Brembo și Eurogroup Laminations din Italia.
Producătorul auto american Tesla și-a încurajat furnizorii chinezi să înființeze fabrici în Mexic în 2023 pentru a furniza fabrica pe care plănuia să o construiască în țară de la începutul anului 2025, dar planurile sale nu s-au materializat.