Ferrari anticipează o viaţă mai lungă a motoarelor sale cu combustie internă, după acordul la nivelul UE privind exceptarea e-carburanţilor de la restricţii

Da mai departe!

Şeful Ferrari a salutat luni planurile de a scuti maşinile care funcţionează cu e-carburanţi de la eliminarea treptată a noilor vehicule cu motoare cu combustie internă, planificată de Uniunea Europeană în 2035, deoarece acestea vor oferi producătorului de automobile de lux ”o libertate mai mare” asupra sistemelor sale de alimentare, transmite Reuters.

Uniunea Europeană şi Germania au ajuns la un acord care să permită vânzările de maşini noi alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE) după termenul limită 2035 sau 2036 pentru aşa-zişii producători de volum mic, cum ar fi Ferrari, dacă funcţionează cu e-combustibili obţinuţi din carbon.

”Veştile bune pentru noi (…) sunt că, pe lângă maşinile electrice, vom putea continua şi cu cele cu motoarele noastre cu ardere internă. Această decizie este foarte interesantă pentru noi, deoarece permite ICE-urilor să depăşească 2036”, a declarat CEO-ul Benedetto Vigna la un eveniment Reuters Newsmaker.”

Ferrari, care este renumită pentru motoarele sale puternice pe benzină, produce deja maşini hibride plug-in şi a promis primul său vehicul complet electric pentru 2025. Cu toate acestea, Ferrari, care a vândut peste 13.200 de maşini în 2022, nu a furnizat niciodată o foaie de parcurs pentru a trece doar la producţia de automobile electrice.

Prezentându-şi noul plan de afaceri anul trecut, Ferrari a spus că modelele complet electrice şi hibride vor reprezenta 80% din cele din gama sa până în 2030, în timp ce 20% vor fi încă alimentate de motoare cu ardere internă.

”Acest lucru nu se schimbă. Nu vrem să spunem clienţilor ce maşină să folosească. Vrem să le punem la dispoziţie trei tipuri de propulsie – hibrid, electric şi ICE – şi vor alege”, a spus Vigna.

Vigna a asigurat investitorii că planurile de investiţii ale companiei nu vor fi afectate de motoarele cu ardere internă care vor avea o durată de viaţă extinsă, deoarece Ferrari deja ”încorporase” acest scenariu în planul său de afaceri.

”Cifra pe care am dat-o (anul trecut) – 4,4 miliarde de euro (4,7 miliarde de dolari) pentru investiţii în perioada 2022-2026 – este suficientă pentru a merge mai departe cu electrificarea şi, de asemenea, cu ICE-uri care sunt compatibile cu e-combustibili”, a spus el.

Vigna a spus că viitorul model electric al Ferrari va fi ”o maşină unică”, dar nu va intra în detalii, adăugând că ”păstrarea secretului face parte din reţetă”.

El a adăugat că este greşit să presupunem că anumite forme de propulsie se vor potrivi cu anumite modele în viitor.

Combustibilii sunt un mijloc de a oferi performanţa aşteptată de la o maşină Ferrari, a spus Vigna.

El a spus că preţul e-combustibililor, sau combustibililor sintetici, ar putea scădea pe măsură ce aceştia sunt dezvoltaţi în următorii ani.

”Sunt o tehnologie nouă şi, ca pentru toate tehnologiile noi, au timp să devină mai ieftine”, a spus el.

Related posts