Cursa de 24 de ore de la Le Mans 2017 este una memorabilă pentru Dunlop, cu numeroase recorduri doborâte pe pistă, cu poziția de lider în majoritatea tururilor de pistă și cu podiumuri la general în plus față de victoriile și podiumurile obișnuite de la clase, într-o cursă cu mașini și piloți testându-și abilitățile în condiții de temperaturi foarte ridicate. Temperaturile pe pistă au depășit 50 de grade până la sfârșitul cursei în regiunea Sarthe a Franței.
Previzionarea câștigătorului cursei LMP2 a fost o sarcină imposibilă, cu peste jumătate din concurenți ca favoriți la glorie. Cei mai noi câștigători, piloții bolidului cu numărul 38, cei de la Jackie Chan DC Racing, nu au ieșit niciodată din top-șase, iar cei de la Jotanul Oreca-Gibson au fost în top trei după cea de-a șaptea oră de cursă. O cursă de uzură a fost cea de la clasa LMP1, unde abia în a 22-a oră, în turul 319, Thomas Laurent cu bolidul 38 a preluat conducerea la general. Ultimile două ore au văzut Porsche-ul de la LMP1 recuperând treptat terenul, dar a fost nevoie de 28 de tururi de pistă pentru a relua locul fruntaș, cu 65 de minute rămase pe ceas înaintea finalului de cursă. Ho-Pin Tung a trecut linia de sosire al doilea la general la calsa LMP2, dar a câștigat etapa la această clasă după ce a condus în clasament 28 de tururi de pistă și a fost în fața tuturor în 187 de tururi din cele 366 de la clasa LMP2. A treia la general și a doua în cursă la clasa LMP2 a fost mașina cu numărul 13 a celor de la Vaillante Rebellion care s-a dovedit tenace în a-și rezolva câteva probleme. Podiumul LMP2 a fost completat de mașina soră a celor de la Jackie Chan Oreca. Primii zece finaliști la LMP2 au ales să concureze pe anvelopele Dunlop.
La clasa LM GTE Pro, ambele mașini Aston Martin Vantages echipate cu anvelope Dunlop și-au schimbat locurile în frunte, schimbându-și lidershipul 210 tururi de pistă din cele 340. Poate că aceasta a fost clasa cu lupta cea mai strânsă, primele șase mașini schimbându-și poziția de top de 51 de ori în total. O manevră de depășire a mașini cu numărul 97 condusă de Jonny Adam în ultimul viraj a fost de ajuns ca să treacă linia de sosire și să ia victoria în această cursă.
Aston Martin Racing a fost de asemenea lideră în cursă la clasa LM GTE Am, cu patru din cei șapte alergători Dunlop favoriți pentru podium în această cursă, incluzând aici și bolidul Aston Martin cu numărul 98 și Porsche-le celor de la Dempsey-Proton Racing. În cele din urmă cel mai înalt loc ocupat de o mașină echipată Dunlop a fost bolidul Aston Martin al celor de la Beechdean AMR, care a terminat cursa pe patru.
Alegerea anvelopelor
Noua gamă de anvelope a fost proiectată pentru a se potrivi unei game variate de temperaturi, iar selecția este bazată pe compatibilitatea individuală pilot/șasiu. Temperaturile de la nivelul pistei au variat de la 25 la 51 de grade. Toți cei trei compuși au fost utilizați la toate temperaturile de-a lungul curselor de LMP2 și GT. Echipele de la LMP2 au ales să meargă pe o resticție triplă și chiar cvadruplă (la peste trei ore și 668 km). La cursa de GT, strategia optimă în condițiile prevăzute de regulament a fost să fie doar o restricție dublă.
Recorduri Dunlop în 2017 Dunlop și cele mai rapide tururi de pistă
• Record pentru cel mai rapid tur la LMP2 (în calificări) – 3:25.352 (cu șapte secunde mai rapid față de recordul din 2008 și cu 11 secunde mai rapid decât în 2016)
• Record pentru cel mai rapid tur de pistă în cursă la LMP2 – 3:28.632 (cu opt secunde mai rapid față de recordul din 2015)
• Record pentru cel mai rapid tur de pistă la clasa GTE Pro lap (calificări) – 3:50.837 (cu 0,35 secunde mai rapid față de recordul din 2016)
• Record pentru cel mai rapid tur de pistă în cursă la clasa GTE Pro – 3:50.950 (cu 0,9 secunde mai rapid față de recordul din 2016)
Xavier Fraipont, Managing Director, Dunlop Motorcycle & Motorsport EMEA
“Aceasta a fost cursa secolului date fiind condițiile. Temperaturi atât de ridicate, atingând până la 51 de grade, la o viteză medie de 235kmph, se traduc în condiții esxtrem de dure pentru anvelope, iar noi am demonstrat ce poate tehnologia noastră și am livrat performanță de top pentru partenerii noștri. Victoriile și podiumurile obținute în acest an se datorează performanței excelente a anvelopelor noastre care au livrate rezultate în condiții extreme pentru toate opțiunile noastre slick care au fost supuse unor restricții de trei, patru sau cinci ori. Acest lucru a demonstrat că Dunlop și cursele de anduranță sunt același lucru.”
Mike McGregor, Dunlop Manager Testing & Track Support
“Un podium la general este un rezultat fantastic. Este un testament pentru ACO în această nouă eră a clasei LMP2 – a fost o cursă fantastică. Noi am avut acordul final pentru mașinile de la LMP2 abia în decembrie anul trecut, ceea ce a făcut sarcina Dunlop și mai dificilă; să concurezi cu restricții de trei, patru și cinci ori mai mari cu prima noastră generație de anvelope dedicate sezonului 2017 și să fim pe podiumul la general în numai șase luni este o mare recompensă pentru munca grea depusă de echipele noastre. Anul viitor va fi unul foarte interesant dat fiind faptul că aceasta a fost prima fază de dezvoltare pentru noile reglementări.”